Homefront musí prodat 2 miliony kusů než začne vydělávat
zdroj: tisková zpráva

Homefront musí prodat 2 miliony kusů než začne vydělávat

11. 3. 2011 11:03 | Byznys | autor: Petr Poláček |

Vydavatelská společnost THQ se poslední dva roky zvedá z prachu a pod vedením Danny Bilsona se snaží vrátit nejenom do černých čísel, ale narovnat portfolio svých her, které se rok co rok pomalu propadalo do obskurity. A jakkoli se tato snaha na první pohled daří, firmu samotnou ty nejtěžší boje a zápasy a růžovou budoucnost teprve čekají. A nejenom firmu, ale zejména tituly, které vydává.

Příští týden například vyjde očekávaná střílečka Homefront od Kaos studia, které se musí prodat alespoň 2 miliony kusů, aby začala přinášet nějaké peníze. A je třeba zdůraznit, že to musí být 2 melouny za plnou cenu 60 dolarů, žádné speciální akce, slevy a podobně. A to je zcela upřímně cíl hodně neskromný, zejména v aktuální situaci, kdy neexistuje nic jako relativně slušný úspěch. Úspěch buď je, hra vydělá a dělá se pokračování, nebo není a je z toho propadák, což by v případě Homefrontu znamenalo přesun studia Kaos z New Yorku do Montrealu a zřejmě i konec dalším plánovaným Homefront hrám.

Damoklův meč v podobě nutnosti relativně vysokých prodejů navíc nevisí jen nad Homefrontem. Jak na konferenci Wedbush Morgan potvrdil finanční šéf THQ Paul Pucino, dvoumilionová hranice, za kterou se nachází výdělek, platí skoro pro všechny hry, které THQ vydává. A pro některé z nich to bude vražedné stoprocentně, i kdyby Homefront přežil. Je pravda, že se hře dostává výrazné marketingové podpory – mluví se o ní, píše, je jí všude plno. První recenze v magazínu Edge však hře udělila pouze 5 z 10 a zcela upřímně, ani nás hra při nedávném testování příliš neokouzlila, což je u zbrusu nové značky, kterou chce firma proměnit v sérii, dosti na pováženou.

THQ se po dvou letech významných investic a restrukturalizací nachází na pokraji období, kdy by měla ze všech vynaložených prostředků a snahy začít těžit. Jde však o to, jestli byl nový směr před několika lety nastaven správně. Pokud je totiž firma v situaci, kdy musí od většiny her prodat 2 miliony kusů, tak něco není v pořádku.

Dá se říci, že to ztělesňuje všechno, co je špatně v dnešním herním průmyslu, který je rozdělen na dva tábory: bohaté a velké firmy, co si mohou dovolit obrovské investice do AAA titulů se zaručenou prodejností, na straně jedné a malé firmy, které se musí chytat nových trendů a metod financování a mohou být zdrojem inovace, na straně druhé.

Pomalu už však neexistuje nic mezi tím, tedy středně velké firmy, které pobírají to nejlepší z obou světů. THQ ještě pořád je jednou z těch středně velkých firem, který se však snaží prodrat mezi ty největší, což je značně riskantní a řada firem už na tom málem zkrachovala (třeba Majesco před pár lety).

Homefront klidně může prodat 5-6 milionů kusů, jak z ní představa THQ. Ale také nemusí, což by vyvolalo situaci, kdyby se hry prodalo třeba těsně přes 2 miliony kusů a stejně by nebyla úspěšná. Byla by to obskurní situace, protože 2 miliony, to už přeci normální optikou znamená velký zájem ze strany hráčů, nebo ne?! Jestliže tento trend bude pokračovat, hry se budou prodražovat a hranice výdělečnosti se bude zvyšovat, pak se nutně dostanou vydavatelé do bodu, kdy budou hru muset prodávat i mimozemšťanům, protože i kdyby si hru koupili všichni lidé na Zemi, nebude to stačit.

Homefront vychází 18. března na PC, PS3, X360 – PC verze bude opatřena českou lokalizací.

Nejnovější články