Hry na Kickstarteru získaly za minulý rok 83 milionů dolarů
zdroj: tisková zpráva

Hry na Kickstarteru získaly za minulý rok 83 milionů dolarů

9. 1. 2013 12:55 | Byznys | autor: Aleš Smutný |

Statistiky jsou (skoro) vždy zajímavé. Kickstarter nyní vydal ty, které se vztahují k...

Statistiky jsou (skoro) vždy zajímavé. Kickstarter nyní vydal ty, které se vztahují k uplynulému roku 2012 a úspěšným projektům. Milé je, že Kickstarter tentokrát uvedl, kolik bylo celkem projektů v daných kategoriích a hlavně,  kolik jich bylo úspěšných. Nás logicky bude zajímat hlavně ta herní stránka celého crowdfundingu. Ve hrách bylo představeno 2796 projektů a z toho bylo úspěšně zafinancováno 911. Nejvíce úspěšných projektů bylo v hudbě, kde jsou požadované částky asi nejmenší.


Ačkoliv počet herních projektů činí pouhou třetinu těch filmových, celkové finance, které projekty vydělaly, dávají hrám suverénně první příčku. Celkem jste totiž hrám nasypali 83 milionů dolarů. Film je druhý s padesáti sedmi miliony. Stejně tak hry měly nejvíce příspěvků, skoro 1,4 milionů jednotlivých darů. 
Sedmnáct projektů (ze všech oborů) dosáhlo na jeden milion dolarů. Což je dobrý příklad toho, proč crowdfunding nemůže nahradit tradiční produkci velkých her – veřejnost prostě nemá prostředky na takové investice. Tedy má, ale není v jejích silách tolik vydat. Ale dokáže slušně podpořit malé a retro projekty. Tedy, malé produkcí, ne nutně obsahem. Nicméně hry na Kickstarteru zaznamenaly obrovský boom, který odstartovala kampaň Double Fine.

Bude jistě zajímavé sledovat Kickstarter v dalším roce. Otázkou kupříkladu bude, zda se už možnosti cílových skupin v rámci her nevyčerpaly. Tím spíše, že se objevuje víc a víc známých jmen, která se snaží brát Kickstarter jako formu reklamy a průzkumu trhu a přitom požadují nemalé částky. A přiznejme si, nikdo z nás nemá bezedné studnice peněz.

Spousta dárců nyní bude možná jen sedět a čekat na plody svých investic. Stejně tak je otázkou, zda se udrží tento trend herních veteránů, kteří se obrací na veřejnost, a tak trochu vytlačili z popředí zájmu (a tedy i peněz) malá nezávislá studia, co třeba chtějí zlomek financí, ale chybí jim ona velká jména a tedy i reklama. Každopádně máme možnost sledovat velmi dynamickou evoluci jednoho ekonomického systému financování – a to není málo.

Nejnovější články