Krásná kyberpunková plošinovka The Last Night má finanční potíže
zdroj: tisková zpráva

Krásná kyberpunková plošinovka The Last Night má finanční potíže

2. 1. 2019 16:50 | Byznys | autor: Patrik Hajda |

Když jsme před Vánoci lovili v paměti hry, které by mohly vyjít příští rok a na které se těšíme, někdo vzpomenul kyberpunkovou plošinovku The Last Night, která se poprvé odhalila na E3 v roce 2017. Jenže od té doby jsme o ní neslyšeli a teď, když o sobě konečně dává vědět, nenese moc radostných zpráv.

The Last Night dokázala zaujmout široké publikum, aniž by ukázala cokoliv jiného než audiovizuální styl. Zatím jediný trailer od předminulé E3 zaznamenal 1 milion zhlédnutí a hru si na Steamu dalo do wishlistu 186 tisíc zájemců. Jenže čekání se začíná pořádně protahovat a nové informace se neobjevují.

Tvůrci ze studia Odd Tales plánovali vytáhnout druhý trailer na udílení cen The Game Awards, ale nakonec od tohoto rozhodnutí museli ustoupit. Škoda. A proč, ptáte se? To se nám zdráhají říct. „Narazili jsme na obrovské byznysové, právní a finanční problémy, o kterých nemůžeme mluvit,“ píše na svém Twitteru tvůrce hry Tim Soret.

zdroj: Archiv

Nešťastné zprávě a pomyslnému pádu předcházel seznam úspěchů projektu v roce 2018:

  • Zdvojnásobili jsme tým.
  • Pořídili jsme si pořádné hezké studio v centru Londýna.
  • Rozpočet hry se konečně *masivně* zvýšil.
  • Založili jsme a vyvinuli architekturu kódu, kterou tato hra potřebovala.
  • Vyvinuli jsme ještě hezčí hybridní 3D pixel artovou techniku.

Ale konec je hořký. Studio má potíže, nemohlo ukázat nový trailer a momentálně hledá nové finanční prostředky. Ne pomocí crowdfundingu, ale přes seriózní investory. Nárůst pracantů a kanceláře uprostřed Londýna zjevně vysály masivní injekci a studio zápasí o přežití. Doufejme, že se někdo najde, protože The Last Night i s málem informací vypadá skvěle.

Slibuje čtyři otevřené čtvrti, ručně malované prostředí, možnost plížení i přímé akce, realtimové dialogy, které vám umožní odejít uprostřed rozhovoru nebo třeba vytáhnout pistoli a vyhrožovat svému okolí, a samozřejmě kyberpunkový příběh normálního člověka nižší třídy, který dostane životní příležitost.

Kořeny hry hledejte u 4 roky starého kyberpunkového game jamu, který Tim Soret se svým projektem vyhrál. Původní krátkou hru si můžete zdarma zahrát na oficiálních stránkách a v tomto twitterovém příspěvku se dozvíte vše o jejím vzniku (kterak chtěl Tim vzdát poctu hře Flashback a jak se inspiroval Matrixem).

Doufejme, že další zpráva bude obsahovat nové video a datum vydání, ne informaci o nenalezení investora, zrušení projektu a zavření studia.

Nejnovější články