Pro uživatele, kteří Sony a Microsoft vidí jen jako rivaly v dresech Xbox a PlayStation, může znít tato zpráva vskutku neuvěřitelně. V minulé (ano, stále ještě minulé) generaci konzolí Xbox 360 a PlayStation 3 si obě firmy nemohly přijít ani na jméno. Doba ale značně pokročila a na obzoru se objevil nový, společný nepřítel: Google.
Jaké přesné pohnutky za oznámenou spoluprací stojí, ví přesně jen hlavy exekutivců obou firem, pokud bych se měl ale spolehnout na svůj odhad, hádám, že se ledy pohnuly především kvůli nedávno oznámené službě Google Stadia, která oběma konzolovým gigantům leze do zelí.
Streamované hraní v podání Google má totiž potenciál ukousnout si díl koláče z konzolového publika. I když nad cloud gamingem visí stále ještě spousta otazníků (latence, komprese obrazu, požadavky na připojení), Google má díky svému ekosystému a obrovské technologické základně šanci svou vizi protlačit.
Sdílení znalostí obou společností tak začne dávat smysl. Sony již provozuje obdobu streamovaného hraní Playstation Now, kterou vystavělo na základech průkopnických řešení OnLive a Gaikai. Microsoft má zase cenné know-how a obrovskou síť serverů ze své cloudové platformy Azure. Jak v tiskovce zaznělo, právě tu by mohlo Sony využít pro své streamovací plány.
Společnosti by pak chtěly spolupracovat na řešeních založených na umělé inteligenci, neboli AI. Microsoft by také rád využil znalosti Sony z odvětví obrazových senzorů. Zpracování obrazu a AI má k sobě velmi blízko, ale co přesně mají firmy za lubem, není úplně jasné.
Vizí obou firem, jak zaznělo v tiskové zprávě, je nicméně „vylepšit zážitky ze zábavy pro zákazníky na celém světě. To zahrnuje i tvorbu lepších vývojářských platforem pro tvůrce obsahu.“ Tak uvidíme, co z takového obecného stanoviska vyleze. Kromě streamovacích služeb konkurentů by to mohl být i společný multiplayer, což?