Microsoft kupuje fyzikální engine Havok

5. 10. 2015 10:55 - Byznys
autor: Honza Konfršt

Vychází na platformách: Windows, PS3, X360

Softwarový gigant Microsoft se na svém blogu pochlubil zajímavou akvizicí, která se týká především nás, hráčů. Řeč je o fyzikálním enginu Havok, který tvoří páteř fyzikálních výpočtů více než 600 her včetně mnoha známých sérií jako třeba Halo, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Call of Duty či Uncharted.

Microsoft odkoupil Havok od Intelu, licenční podmínky pro třetí strany by se však změnit neměly - není se tak třeba obávat, že se náhle změní dostupnost tohoto fyzikálního enginu. Jednoduše řečeno, Microsoft vyloučil, že by omezoval přístup dosavadních uživatelů k tomuto softwaru.

Očekávat však lze integraci Havoku do stávajících technologií od Microsoftu, z nichž stojí za zmínku především DirectX 12. Dá se také předpokládat, že z toho nějakým způsobem bude vedle PC scény těžit především Xbox One. 

Tagy: Halo (série) Assassin's Creed (série) byznys koupě akční sci-fi akvizice fyzika historická FPS parkour 3rd person engine křižácké výpravy

Zdroj: Microsoft blog

Poslední komentáře (0 / nových)

Vstoupit do diskuze (0 příspěvků)