Microsoft prý jedná o koupi tvůrců Minecraftu za 2 miliardy dolarů
zdroj: tisková zpráva

Microsoft prý jedná o koupi tvůrců Minecraftu za 2 miliardy dolarů

10. 9. 2014 16:39 | Byznys | autor: Petr Poláček |

Přes 16, 5 milionů lidí si koupilo Minecraft od roku 2009 pro PC, přes 12 milionů lidí si pořídilo X360 verzi, přes 3 miliony PS3 verzi a více než 16, 5 hráčů investovalo šest babek do některé z mobilních verzí. A to nepočítám prodeje nedávno vydaných verzí Minecraftu pro PS4 a Xbox One. Minecraft je zkrátka již několik let spolehlivý kasovní trhák, na který si podle několika na sobě nezávislých zdrojů Wall Street Journal a Bloombeg brousí zuby Microsoft. A zakousnout by se do švédské firmy mohl už koncem tohoto, respektive počátkem příštího týdne.

Pokud jednání dojdou do úspěšného konce, mohl by Microsoft za Mojang zaplatit až dvě miliardy dolarů. Šlo by podle Bloomber o prozatím největší akvizici Microsoftu od letošního února, kdy v čele firmy stanul Satyna Nadella a začal měnit směr dalšího vývoje celé firmy.

Námluvy Microsoftu a Mojangu prý začaly před pár měsíci na základě úspěchu, který zaznamenala Xbox 360 verze Minecraftu. Zakladatel Mojangu Markus Persson byl zjevně spokojen nejenom s prodejními čísly X360 verze hry, ale i se samotnou spoluprací s Microsoftem, jak se pro Bloomberg vyjádřil nejmenovaný zdroj blízký Microsoftu.

Persson by měl podle nejmenovaného zdroje pomoci s přechodem Mojangu pod křídla Microsoftu a usazení doposud nezávislé firmy ve struktuře velkého korporátu. S dalším účinkováním Perssona v Mojangu se však po převzetí Microsoftem příliš nepočítá.

Není těžko si představit, jakým způsobem by Microsoft Mojang a zejména jeho značky (Scrolls, Minecraft) využil. Jenom Minecraft sám o sobě je soudobý fenomén, kterému by Microsoft mohl ne roztáhnout křídla stávající, ale vysloveně přilepit křídla zcela nová. Znamenalo by to rozšíření možností nejenom ve hře samotné, ale též navýšení licenčních aktivit ve filmech, hračkách a tak dále.

Akvizice Mojangu zrovna Microsoftem je v prvé řadě překvapivá, protože Notch se dlouhodobě profiluje jako zastánce absolutní vývojářské nezávislosti. Na koupi Oculus VR Facebookem reagoval dosti překotně – zrušil podporu virtuální reality u Minecraftu. Před nedávnem sice své původní „naštvání“ odvolal, ale obrázek je jasný. Když se však zbavíme představy, že Notch je ztělesněním Mojangu a firma bez něj nemůže fungovat, lze si spojení Microsoft a Mojang velmi jednoduše představit.

Nejnovější články