NCSoft v žalobě poukazuje na celou řadu hodně konkrétních i poněkud obecných prvků, které Tera používá nebo rovnou vydává za stěžejní, a měly být původně právě v Lineage 3. Pro příklad je to třebas rozdělení herního světa na čtyři velké kontinenty s ostrovem uprostřed, přičemž na každém z kontinentů mělo být jiné klima. Původně to takhle mělo být v Lineage 3. To samé s akčním soubojovým systémem, který tvůrci Tery podávají jako jednu z největších předností a NCsoft v žalobě tvrdí, že původně měl být tento systém v Lineage 3, stejně jako propracovaný politický systém a tak dále.
Příklady, včetně vizuálních podkladů, si můžete prohlédnout sami v tomto dokumentu. NCsoft uvádí, že plán tvůrců Tery byl prý od začátku jasný: chtěli vytvořit konkurenční titul, který NCsoftu přebere hráče s pomocí práce, kterou však udělali ještě jako zaměstnanci NCsoftu. Vztahuje se to prý i na specifické úpravy Unreal 3 technologie, kterou Tera používá a byla licencována i pro Lineage 3.
V oficiálním dokumentu uvedená obvinění jsou rozhodně velmi závažná, a pokud by NCsoft uspěl a u soudu zákaz spuštění Tery v US prosadil, znamenalo by to pro vývojáře z Bluehole či americké pobočky En Masse velkou ránu, stejně jako třeba pro Ubisoft a další firmy, které se podílí na spuštění hry mimo Asii. NCsoft už v roce 2009 uspěl s žalobou na bývalé zaměstnance v Jižní Koreji, ale původní rozsudek byl později z větší části zrušen rozhodnutím odvolacího soudu. Stejně tak odvolací soud zrušil rozhodnutí civilního soudu z roku 2010, takže Tera mohla být minulý rok v Jižní Koreji oficiálně spuštěna a běží tam dodnes. Tvůrci z Bluehole se k žalobě NCsoftu odmítli vyjádřit.