Nejvýdělečnějším PC titulem byl v lednu Dungeon Fighter Online
zdroj: tisková zpráva

Nejvýdělečnějším PC titulem byl v lednu Dungeon Fighter Online

27. 2. 2019 16:34 | Byznys | autor: Šárka Tmějová |

Jihokorejská multiplayerová mlátička Dungeon Fighter Online za sebou podle průzkumu společnosti SuperData nechala League of Legends, Fortnite i World of Tanks. Hráči během ledna napříč platformami utratili skrz digitální distribuce 8,4 miliard dolarů (skoro 190 miliard korun). Do statistiky se počítají jak nákupy digitálních kopií, tak mikrotransakce.

Herní útraty oproti minulému lednu klesly o 6 %, největší propad zaznamenala PC platforma, kde tržby klesly skoro o třetinu. Pokud jste o nejvýdělečnější PC hře Dungeon Fighter Online nikdy neslyšeli, nejspíš nejste sami, ale vězte, že má celosvětově přes 600 milionů hráčů a od spuštění v Koreji v roce 2005 do loňského roku vydělala 11,8 miliardy dolarů. Největší část základny tvoří kromě Jihokorejců hráči z Číny, Taiwanu a Japonska.

V desítce nejvýdělečnějších lednových počítačových titulů se dále objevuje MOBA League of Legends, čínské MMORPG Fantasy Westward Journey Online II, taktická střílečka Crossfire, Fortnite, PlayerUnknown’s Battlegrounds, World of Warcraft, World of Tanks, The Sims 4 a Dota 2.

SuperData zdroj: tisková zpráva

Konzolím vévodí především sporty. V lednu byla na prvním místě FIFA 19, předloňská FIFA 18 uzavírá konzolovou desítku, šesté místo obsadilo NBA 2K19 a sedmé Madden NFL 19. Stříbrná příčka patří Fortnite, bronzová Super Smash Bros. Ultimate. Na konzolový seznam se probojovaly hned dvě hry od Rockstaru, GTA V patří čtvrté místo a Red Dead Redemption 2 osmé. GTA Online pak vydělává zhruba pětkrát tolik co beta RDR Online.

Na pátém místě je Call of Duty: Black Ops 4, na devátém Rainbow Six Siege. Přestože se Fortnite drží v žebříčcích vysoko, jeho zisky oproti prosinci klesly o 48 %. Jak s jeho výdělky i pořadím zamává nástup Apex Legends se teprve uvidí.

Velké změny v rámci Counter-Strike: Global Offensive se do výdělků příliš pozitivně nepromítly. Meziročně sice stouply o 8 %, od loňského listopadu ale postupně klesají, což značí, že noví hráči nejsou příliš ochotní utrácet v rámci CS:GO peníze.

Prudký pokles prodejů digitálních kopií zaznamenala bojovka Super Smash Bros. Ultimate, oproti prosinci prodala o 83 % méně kusů, což je vzhledem k Vánocům celkem pochopitelné. Útraty v rámci hry se nicméně zvýšily díky prodejům Fighter Passu.

Nejnovější články