O blokátor prodeje skrz G2A projevilo zájem jen 19 studií
zdroj: tisková zpráva

O blokátor prodeje skrz G2A projevilo zájem jen 19 studií

13. 8. 2019 15:20 | Byznys | autor: Šárka Tmějová |

Virtuální tržiště s klíči G2A nabídlo vývojářům nástroj, který by bránil přeprodeji jejich klíčů v případě, že by si to nepřáli. K tomuto kroku přistoupilo poté, co nezávislý vydavatel No More Robots na Twitteru hráče pobídl, aby jejich hry raději nelegálně stáhli, než aby si je koupili skrz G2A. Má to ale háček – vývoj blokátoru stojí peníze a až takový zájem o něj podle všeho není.

G2A prohlásilo, že by na nástroji blokujícím přeprodej začalo pracovat, pokud by tenhle návrh do 15. srpna podpořilo alespoň 100 studií. Do dnešního dne jich je přitom jen 19, jmenovitě Beer Money Games, Bossa Studios, CCP Games, Crimson Leaf, Deep Silver, Dirty Beast Games, Dynart, Electrocosmos, Farom Studio, Fox Byte Games, Hound Picked Games, MetalBear, Modoka Studios Entertainment, Moonlight Mouse, Nyaargh, SimaGames, Squidpunch Studios, Tate Mutimedia a Troglobytes Games. Převážně tedy z řad menších, nezávislých tvůrců, ale takový vydavatel tuzemského Kingdom Come Deep Silver nebo islandští CCP Games už rozhodně nejsou žádné malé rybky.

Nástroj by vývojářům umožnil označit některé klíče jako recenzní kopie nebo výhry do soutěže a ty by pak nebylo možné prodávat dál. I přes nízký zájem se ale G2A rozhodlo prodloužit uzávěrku do konce srpna, aby mělo víc studií možnost vyjádřit svůj názor. Debatu o tomto tématu by chtělo rozvířit i na Gamescomu za dva týdny.

Petici Mikea Rose z No More Robots na platformě Change.org proti přeprodávání nezávislých titulů naproti tomu podepsalo přes 6 000 lidí. Rose argumentuje tím, že ačkoliv indie hry tvoří pouze 8 % her prodaných přes G2A, tenhle přeprodej paradoxně nejvíc poškozuje právě nezávislé vývojáře. G2A by tedy podle něj mělo obětovat 8 % obratu a udělat radost 99 % vývojářů, aby nemuseli prodávat své tituly pod cenou.

Nejnovější články