Podivné marketingové praktiky UbiSoftu
zdroj: tisková zpráva

Podivné marketingové praktiky UbiSoftu

14. 9. 2002 0:01 | Byznys | autor: Redakce Games.cz |

Občas se ve světě nebo u nás vyskytnou reklamy či promotion akce, jejichž obsah nebo forma mohou zákazníky či různé odborné komise šokovat.

Ani v herním průmyslu nejsou takové případy nic výjimečného. Poslední velké ohlasy zanechala britská televizní kampaň na Xbox, kde se během "letu" stal z malého dítěte stařec, načež následovala hláška "Life is too short. Play more". Ta se patrně některých slabších a odrostlejších jedinců příliš dotkla, a tak byla reklama jednoduše zakázána.
Obrázek zdroj: tisková zpráva Ovšem to, co se dostalo na povrch nyní, zanechává všechny podobné případy daleko za sebou. Představte si, že se nějaká společnost rozhodne propagovat svůj produkt stylem pomlouvání těch konkurenčních. Představte si, že k tomu vyzve vás jako hráče. A představte si, že vám za zdokumentování takové činnosti slíbí dokonce odměnu.

Tak přesně to udělal renomovaný francouzský vydavatel UbiSoft. Na oficiálních stránkách pro betatestery jimi distribuované MMORPG Shadowbane se totiž objevila soutěž s pravidly popsanými výše. Úkolem nás všech pak mělo být chození do auditorií hlavně na fan-stránkách konkurenčních onlinovek a zanechávání kladných příspěvků o Shadowbane, případně vyjadřovat se nevalně o těch ostatních. A ten, kdo napsal nejvíc příspěvků nebo ty nejvíce pozitivní, by měl šanci vyhrát nové hry od UbiSoftu. Nevěříte? Podívejte se na dokumentační screenshot nebo na jeden další, protože jak se dalo tušit, po "mírném" zmedializování celé záležitosti se UbiSoft rozhodl sprovodit inkriminovanou stránku ze světa.

Obrázek zdroj: tisková zpráva A jak situaci komentuje pro sajtu Unknown Player John Billington, člověk odpovědný za marketingové aktivity firmy? Bohužel neříká nic, protože je momentálně velmi „zaneprázdněn“. Ovšem pobouřenému Markovi Jacobsovi z Mythic Entertainment (autor Dark Age of Camelot) odpověděl, že chodit na fóra konkurenčních firem a zanechávat příspěvky s negativním obsahem o jejich produktech, prý rozhodně není politikou UbiSoftu. Tak proč takovou akci dělali?

Smutné také je, že to nyní možná odnese samotná onlinovka Shadowbane (čerstvé obrázky), která jako hra nemusí být vůbec špatná. S takto vybudovanou pověstí patrně příliš díru do světa neudělá ... Ačkoliv, negativní reklama je také reklama a kdo ví, možná nakonec bylo cílem celé akce jenom vytvoření trocha mediálního víru (splněno). Co myslíte? Ne, za vaše příspěvky o Tiscali Games opravdu nic nedostanete, ale těšíme se na ně :-)

kate

Nejnovější články