Nintendo suverénně vytřelo zrak všem, kdo firmu posílal do předčasného firemního důchodu, a dokázalo to s dvacet let starou značkou a mobilní hrou. Nápad je přitom prostý, ale lákavý. Augmentovaná realita vám skrze telefon ukazuje při procházení městem pokémony, které můžete chytat. Ty následně cvičíte, můžete je nechat bojovat s pokémony jiných hráčů apod. Spojení návykového sběratelství „musím je mít všechny“ a faktu, že pro jejich hledání musíte opravdu chodit po městě či přírodě, vytvořilo zjevně neodolatelný mix.
Dosah hry je takový, že ji má nainstalováno 5 % amerických uživatelů Androidu a počet uživatelů za den se vyrovnal Twitteru. Samozřejmě je otázka, zda bude efekt hry na hodnotu Nintenda dlouhodobý, protože firma hru nevydala, ani nevyvinula, za trhákem stojí tým Niantic (v němž má Nintendo malý investiční podíl). Jasně se ale ukázalo, že i zdánlivě stará značka, kterých má Nintendo víc než dost dokáže vzít útokem doslova celý svět. Navíc se dá čekat, že počet uživatelů ještě vzroste. Mimo zmíněné trhy oficiální aplikace teprve vyjde, údajně v rámci několika dnů, jen co firma vyřeší problémy s beznadějně přetíženými servery.
zdroj: Archiv
Je ale třeba zdůraznit ještě jednu věc – úspěch této hry výrazně podtrhuje rozhodnutí Nintenda nabídnout své značky vývojářům na mobilních platformách. Bude teď zajímavé sledovat, jak se tento úspěch promítne do adaptace dalších značek Nintenda na mobilech, a také na Pokémonech na 3DS – 23. listopadu vyjde další díl oblíbené série s podtitulem Sun and Moon. Navíc může tahle jediná hra zvýšit obecné povědomí a zájem o hry této značky, což by mohlo pomoci startu dosud nepředstavené konzole NX, na které by se v březnu příštího roku rozhodně exkluzivní pokémoní titul vyjímal.