Pražská konference Game Developers Session opět přivítá vývojáře z celé Evropy
zdroj: tisková zpráva

Pražská konference Game Developers Session opět přivítá vývojáře z celé Evropy

24. 11. 2015 10:45 | Byznys | autor: Petr Poláček |

Pátek 27. a sobota 28. listopadu se pro české vývojáře, novináře a zájemce o vývoj her obecně ponese ve znamení největší české vývojářské konference Game Developers Session 2015. A nejenom české, nýbrž rovnou středoevropské, jak se chlubí organizátoři z organizace České hry. Mají k tomu ovšem dobrý důvod, který nejlépe prezentuje program dvoudenní akce, která nabídne celou řadu zajímavých přednášek i příležitostí k diskusi s tvůrci her z celé Evropy. „Je ještě nějaká šance se na GDS dostat, přestože se koná už teď o víkendu?“, ptáte se možná. Odpověď je pozitivní, stačí následovat tento odkaz. Pojďme se tedy podívat, čím konkrétně by vás mohla GDS 2015 zaujmout.

V ceně vstupenky je sice dvojice večírků, ale kdo by pak chtěl prospat zajímavé přednášky, které tentokrát rozezvučí prostory hotelu Olšanka, že ano. Zejména, když Adam Sporka z Warhorse už v pátek půl jedenácté poutavě (a to si pište, už jsme ho slyšeli) povypráví o adaptivním hudebním doprovodu v chystaném RPG Kingdom Come.

Zejména budoucí či aspirující scenáristy by pak mohla zajímat přednáška Josuého Monchana o dvojí tváří herního vyprávění, protože jde o člena španělského studia Pendulo, které má na kontě sérii u nás populárních adventur Runaway. Rozhodně byste ale neměli minout ani přednášku Jakuba Gemrota o vývoji počítačových her na MFF UK. Pokud nechápete, tak vám připomeneme hru Československo 38-89, které právě díky MFF UK vznikla…

Velmi slibně zní též přednáška Petera Nagyho z Games Farm o vývoji slovenského RPG Heretic Kingdoms, která by mohla být zajímavá i z obchodního hlediska. Přeci jenom je dobré vědět, jak nenaletět vydavateli s ne úplně čistými úmysly. Menší dilema pak bude třeba vyřešit v pátek od půl třetí, protože zajímavě zní nejenom přednáška Viktora Kostika z Bohemia Interactive o zvládnutí early accessu, ale též povídání Vojty Vaněka o návrhu příběhu právě vyvíjené hry Dark Train.

Tvůrci z brněnského studia Madfinger příliš často veřejně nevystupují, což je škoda. Šéf firmy Marek Rabas se ale tentokrát nechal „ukecat“ a snad poprvé veřejně o činnosti studia povypráví – vzhledem k tomu, že jde aktuálně o jednu z nejúspěšnějších českých firem, by to mělo být zajímavé.

Ze zbylých pátečních přednášek vybereme s dovolením vystoupení Václava Blína a Adolfa Lachmama o grafice a animacích v Samorost 3, potažmo příspěvek Filipa Krauchera o tom, jak komunita dostala jeho hru Blackhole na herní výstavy E3 a Gamescom, přestože zpětně mu to spíš přineslo špatné sny.

Kdo přežije páteční party, může se v sobotu zaposlouchat do přednášek o vývoji herního enginu od Filipa Doksanského z Bohemia Interactive, zúčastnit se game designového workshopu s Martin Vaněm ze Silicon Jelly, případně si vyslechnout zkušenosti s dvěma lety vývoje s použitím Unreal Engine 4 od Martina Pernici. Pátek je ostatně prošpikován hned několika přednáškami a prezentacemi, které mají co dočinění s Unreal Engine 4. Třeba Sjoerd De Jong z Epic Games předvede názorně tvorbu herního levelu od začátku do konce – pokud to stihne, samozřejmě.

Pro řadu účastníků GDS budou vrcholem sobotního programu přednášky o Kingdom Come. Viktor Bocan nejdříve nedlouho po poledni popovídá o zpracování středověkého šermu z pohledu první osoby, zatímco Dan Vávra naváže na předchozí tři ročníky GDS a vysekne přednášku s názvem „Praktický Game Design IV“, od které lze očekávat hlavně výčet problémů, jaké museli tvůrci z Warhorse v průběhu vývoje svého historického RPG překonat, případně s nimi právě bojují.

Sobota však nabídne celou řadu jiných zajímavých přednášek. Marek Rosa z Keen Software se rozpovídá o využití obecné AI ve Space Engineers, Vojta Kovařič seznámí publikum s kontrolou kvality her, Tomáš Rampas zájemcům přiblíží, jak tvůrci z Keen Software zvládli do Space Engineers dostat planety a Jarek Kolář se svěří s překážkami, které překonal při psaní příběhu pro mobilní střílečku Dead Effect (a její pokračování Dead Effect 2).

zdroj: Archiv

Rozhodně jsme nezmínili všechny zajímavé přednášky a hosty, kteří GDS 2015 navštíví, potažmo zde vystoupí. Od toho jsou tu oficiální stránky celé akce, kde najdete i přehledný program, potažmo též profily přednášejících.

Vstupenky si pořád můžete zajistit na této stránce, ale štěstí můžete zkusit i na místě, pokud jste absolutní hazardéři. Nikdo takový ale naštěstí mezi vámi není, takže se v pátek nebo v sobotu uvidíme v hotelu Olšanka.

Games.cz a LEVEL budou opět pořizovat záznamy vybraných přednášek. Nabídneme vám však jen ty zajímavé, rozhodně ne všechny. Vyplatí se tak dorazit na GDS osobně.

Nejnovější články