Z těchto tří zemí je nejvíce hráčů na území Británie, kde se nějakým hrám věnuje 68 % mužů a 59 % žen. Zajímavé je zjištění, že žádná z platforem (konzole, weby s casual hrami, sociální sítě, mobilní zřízení, stahovatelné a krabicové hry) nedosáhla významné převahy. Řečí čísel žádná nezískala více jak 50 % podíl herního času. „Lidé chtějí hrát širokou škálu titulů napříč různými platformami. Z pohledu vydavatele to ukazuje, že je důležité nabízet různorodá a multiplatformní řešení v těchto důležitých regionech,“ uvedl Paul Breslin, generální manažer PopCap Europe.
Věkové rozložení není žádným překvapením. Nejvíce se hraní věnují mladí mezi 10 až 20 lety, kteří jsou mezi dotazovanými zastoupeni následovně: 87% v Anglii, 81% v Německu a 78% ve Francii. Více peněz se pochopitelně utratí za konzolové hraní, protože náklady s ním spojené jsou zdaleka nejvyšší oproti všem ostatním kategoriím.
V čem se však odlišuje Evropa od Ameriky výrazně, je samotný důvod hraní. Pro Američany je to odpočinek a relaxace, ovšem Evropané dle výzkumu jako hlavní důvod uváděli nudu. Výsledky vzešly z 20 000 online dotazníků, které vyplňovali lidé ve věku 10 až 65 let v deseti zemích (USA, Anglie, Francie, Německo, Španělsko, Holandsko, Belgie, Brazílie, Mexiko, Rusko) v březnu tohoto roku. Velikost dotazovaného vzorku by měla být větší než 1500 respondentů v každém státě.