Riccitiello: EA je z nejhoršího venku, čeká ji slibná budoucnost
zdroj: tisková zpráva

Riccitiello: EA je z nejhoršího venku, čeká ji slibná budoucnost

16. 2. 2011 11:46 | Byznys | autor: Aleš Smutný |

Bývalý veřejný nepřítel č. 1, šéf EA John Riccitiello, se ve své prezentaci na konferenci...

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Bývalý veřejný nepřítel č. 1, šéf EA John Riccitiello, se ve své prezentaci na konferenci Goldman Sachs projevil jako poměrně sebekritický člověk a zároveň jako protřelý byznysmen. Stihl se během projevu zkritizovat a zároveň zdůraznit, že na konci se bude stejně smát EA, samozřejmě mnohem diplomatičtějšími slovy. „Před sedmi lety jsme byli špička, byli jsme vůdčí firmou. Ale s nástupem PS3 éry, z různých důvodů, jimž se budeme věnovat, jsme ztratili míč. Z osmi silných značek nám zbyly tři. Naše náklady vzrostly a zaspali jsme v nástupu digitální distribuce“.

To jsou poměrně kritická a rozhodně ne nepravdivá slova, nicméně Riccitiello umí bleskově přejít do rétorické ofenzivy. „Nyní ale máme nejsilnější portfolio značek na současném trhu. Současný herní byznys tvrdě expanduje a je zde prostor pro rozvoj značek na další platformy.“ Klíčové změny jsou podle něj v celé sekci online gamingu. „Monetizuje se. Lidé přistoupili na systém 'Nejdřív zahrát, poté zaplatit'“, čímž naráží na strmý vzestup free-to-play MMO a samozřejmě velké účasti EA v tomto odvětví.

„Poplach, který nás před třemi lety vyburcoval, už může zmlknout. Ve vývoji jsme se rozhodli pro trend ekonomicky přijatelné efektivity. Pro naše interní projekty dokážeme využít vlastní zdroje a držet tak náklady nízko a přitom získat prvotřídní kvalitu“. Navíc Riccitiello vidí prostor ve vytváření nových značek, jakou je třeba Dead Space. „Přes pět milionů prodaných titulů se dostane asi až třetí díl, ale já nemám rád pouhá čísla prodeje. Mnohem důležitější jsou prodeje za určitou dobu. Druhý díl třeba vydělal za stejnou dobu dvojnásobek jedničky“.

Co se týče pohybových ovladačů a účasti EA, šéf EA byl upřímný. Ohledně nejvíce očekávaného produktu, který pohořel finančně, EA Sports Active: Kinect lakonicky prohlásil: „Projeli jsme to. Ta hra je skutečně dobrá, ale lidé prostě o Vánocích nemají chuť na tento typ zábavy“. To, že se EA a zvláště Riccitiello snaží sesadit Activision v oblasti FPS není žádná novinka. Ani on sám se k tomu příliš nevyjadřuje, jen volá po inovacích, které změní současný trend, jenž dle něj FPS škodí.

Co je ovšem velmi zajímavé, jsou Riccitiellova odvážná slova o Star Wars: The Old Republic, s níž by chtěl přímo vyzvat na souboj World of Warcraft. „Byl jsem hráčem WoW nějakou dobu. Mám tvůrce rád, respektuji je, ale máme na to je vyzvat na souboj. Bioware je asi nejoceňovanější vývojářský tým pro RPG a myslím, že naše inovace budou úspěšné.“ Podle Riccitiella je jednou z výhod i fakt, že SW:TOR je silně dialogové MMO, čímž by mělo silněji konkurovat „mlčenlivé hře od Blizzardu“.

 

Nejnovější články