Riccitiello: Snížit cenu a zlepšit externí podporu, to Wii nakopne
zdroj: tisková zpráva

Riccitiello: Snížit cenu a zlepšit externí podporu, to Wii nakopne

17. 12. 2010 19:03 | Byznys | autor: Petr Poláček |

Jak znovu nakopnout prodeje Wii, aby se dostaly na maxima z let 2008 a 2007? Šéf EA John Riccitiello zná magický recept: snížit cenu. Proč by se Nintendo mělo k podobnému kroku uchylovat zrovna teď? Situace je zjevná, Microsoft i Sony uvedly na trh své vlastní pojetí pohybového ovládání, což Wiičku sebralo punc výjimečnosti.

„Kdyby cenu srazili na 99 dolarů, vyletělo by to nahoru,“ nabízí šéf EA zdarma radu Nintendu v rozhovoru pro IndustryGamers. Více než na prodejnost samotné konzole Wii však Riccitiello naráží na to, že nižší cena by možná znamenala cenovou dostupnost konzole širšímu spektru potenciálních zákazníků. A tu third-party firmy jako EA nutně potřebují, protože když na Wii zaznamená nějaká hra prodejní úspěch, v 99% případů je to first-party titul přímo od Nintenda. A to je něco, co Riccitiellovi logicky vadí.

„Kdyby našli (Nintendo) způsoby, jak lépe propagovat third-party obsah, ne jenom vlastní obsah, a snížili by cenu, tak by to podle mě vdechlo Wii platformě nový život,“ říká Riccitiello a jako příklad zmiňuje Apple: „Podle mě je to frustrující pro všechny third-party vydavatele, když majitel platformy pro propagaci third-party her moc nedělá. Skvěle se k third-party firmám chová Apple, ta firma je na cizím obsahu postavená.“

Riccitiello, stejně jako mnoho šéfů herních firem před ním, vyjadřuje frustraci ze současné situace, kdy jakákoli snaha third-party firmy o velký úspěch na Wii vychází naprázdno. Snad každý větší vydavatel se na Wii pokoušel prorazit se speciálním titulem, a přestože v mnoha případech taková hra dosáhla jistého úspěchu, na prodejní čísla Mario her a jiných titulů od Nintenda to ani zdaleka nestačilo. A o možnosti prorazit na Wii s titulem směřovaným na „core“ hráče si herní firmy mohou už vůbec nechat jen zdát. Ostatně, před pár dny zástupce Segy přiznal, že vyvíjet černobíle stylizovaný a dosti krvavý titul Madworld pro Wii byla chyba, dnes by hru jednoznačně vyvíjeli pro PS3 a X360.

Je otázkou, zdali by však snížení ceny s tímto problémem Wiičku pomohlo. Během svého působení na trhu totiž Wiičko ukázalo, že hardcore hráče k úspěchu nepotřebuje a dokáže uspět i se zaměřením na zcela jinou sféru hráčské a nehráčské obce.

Za zmínku stojí i fakt, že cena Wii se oficiálně snižovala pouze jednou a to v září 2009, zatímco oba rivalové už cenu snižovali několikrát. Navzdory tomu je Wii pořád nejlevnější konzole s pohybovým ovládáním na trhu, což platí ve světě i u nás v ČR.

Základní balík Wii + nějaká hra se prodává v průměru za cenu okolo 5000 Kč, X360 Slim s Kinectem stojí necelých 8000 Kč a PS3 Slim s Move Starter Packem je k dostání za cca 8500 kč. Konkurence Wii je dražší proto, že se jedná o novinky, navíc technicky a na poněkud jiné (vyšší) úrovni. Bude to však řešit někdo, komu způsob využití pohybového ovládání u Wii her stačí a velmi mu záleží na ceně? Další měsíce ukáží - z Nintenda se však žádné zprávy o možné slevě nehrnou. Asi to o něčem svědčí.

Nejnovější články