Rozpuštění tvůrců El Matadora z Plastic Reality
zdroj: tisková zpráva

Rozpuštění tvůrců El Matadora z Plastic Reality

3. 11. 2006 23:23 | Byznys | autor: Redakce Games.cz |

Existenční potíže většiny domácích vývojářských studií nejsou dnes ničím výjimečným.

Jenže díky věčnému omílání pár úspěšných titulů z dob dávno minulých převládá u veřejnosti domnělý pocit, že je práce v herním průmyslu velice výhodným byznysem. Přispívají k tomu žurnalisté, pro které je toto téma zapověženým tabu a přestože toho ze zákulisí často ví hodně, nechtějí si zhoršit vztahy a shánění podkladů pro články. Ven proto podobné věci prosáknou, jen když o nich promluví sami zainteresovaní, obvykle poté, když už je po všem. Přesně to je případ brněnského studia Plastic Reality Technologies, jehož zakladatel a zároveň hlavní programátor i vedoucí týmu Petr Smílek poskytnul nezvykle otevřený rozhovor sajtě Vision.

Ohlíží se tam za krizovými problémy provázejícími celý vznik Korea: Forgotten Conflict a El Matadora, který se nestal hitem, což jediné jim mohlo zajistit přísun financí, umožnit další fungování a realizaci megalomanských plánů. Firma tedy sice stále existuje, ale nikoho momentálně nezaměstnává a Petr Smílek se už (vedle přípravy nové verze enginu) živí jinde. A kam zamířili ostatní lidé z Plastic Reality?

    To, že je El-Matador poslední hra, kterou bude dělat Plastic Reality ve větším teamu (a tedy zaměstnávat grafiky + designéry), se začalo rýsovat už počátkem roku 2006. Ačkoliv jsme udělali, co jsme mohli, sehnat finance na další projekt se nám nepodařilo a museli jsme naše lidi propustit. Dohodli jsme se z Illusion Softworks na hromadnější formě přechodu našich lidí do jejich společnosti a vetšina našich bývalých lidí dělá teď v IS. Hru El-Matador jsme potom další cca 4 měsíce dokončovali sami za bojových podmínek ve čtyřech lidech... [více]
zdroj: Vision

jd

Nejnovější články