Šéf EA Labels: DRM je strategie odsouzená k záhubě
zdroj: tisková zpráva

Šéf EA Labels: DRM je strategie odsouzená k záhubě

28. 3. 2013 13:34 | Byznys | autor: Ladislav Loukota |

Kauza poněkud problematického startu SimCity se dočkala komentáře od dalšího vašnosty z Electronic Arts, Franka Gibeau z EA Labels, jenž dohlíží na vývojářské týmy pracující pro EA. Na GDC se pro web GamesIndustry vyjádřil v tom smyslu, že "DRM je strategie odsouzená k záhubě", sdělil to však primárně v souvislosti s konspiračními teoriemi tvrdícími, že online prvky vývojářům SimCity vnutili právě korporáti z EA.

"Není to pravda; účastnil jsem se všech mítinků a DRM se neřešila ani jednou. Neuděláte onlinovou hru, protože chcete protipirátskou ochranu - uděláte ji, protože chcete hráčů dodat masivně multiplayerový zážitek." sdělil Gibeau a polštářek s nápisem "Vaše vina" tak přihrál zpátky vývojářům z Maxisu.

"Všechno to začalo s tím, že Maxis měl kreativní vizi na multiplayerové a stále propojené SimCity, kde vy a vaše město pracujete v kooperaci s ostatními hráči. Ať už to je dobře nebo špatně, vývojáři, producenti a programátoři cítili, že tentokrát chtějí vytvořit kooperativní SimCity. Několik takový her (míněno starších dílů SimCity) jsme už vytvořili, a další koncentrování na detailnější mikromanagement s veškerou správou záchodů a elektrických stožárů by nepřinesl hlubší zážitky, ale vycítili jsme šanci vyprávět nový, lepší příběh skrze alway-on propojení."

Gibeau má rozhodně pravdu v tom, že koncept SimCity je více méně nepřekonatelný od dob SimCity 2000. Novější díly sice přinesly támhle lepší vizuál, tady zase detailnější správu, online prvky však slibovaly - teoreticky - nové prožitky v budování městysu. Jenže teoreticky funguje i komunismus… Gibeauova rétorika (včetně oh-tak-humorného vypíchnutí správy záchodů) přesto zavdává příčinu jistým pochybám. Debata vývojářů s distributorem, na které ani jednou lautr vůbec nic nepadne o protipirátské ochraně? Hmm.

Mimo toho Gibeau rovněž uznal, že EA mělo lépe zvládnout nářky komunity, a především mělo hráčům být lépe vysvětlena onlinová povaha hry.

Navzdory hořekování však Gibeau nezapomněl vypíchnout, že s 1,1 milióny prodaných kopií za první dva týdny je SimCity nejrychleji prodávanou hrou ve své sérii. Dodal rovněž, že svůj díl viny mají i média, která situaci začala aktivně komentovat a upoutávat na ní pozornost: "Někteří zákazníci měli problémy, a vy jste z médií, víte jak se věci dovedou nakupit (snowball), a právě to se bohužel stalo. Udělali jsme, co se dalo, abychom vše vyřešili a upravili naše služby, ale hra se stále prodávala mnohem víc, než jsme čekali. Servery nyní běží na 100 % kapacity a stále máme ještě dost místa... A nejsme ani první firma, která měla takovéhle problémy. Activion Blizzard, Steam, Ubisoft... Leckdo má dneska podobné problémy." Myslím, že je na místě se Frankovi za tak konstantně vysoké prodeje, dle něho zaviněné mediální smrští, upřímně omluvit. Pro původní rozhovor bez vět vytržených z kontextu směřujte sem.

 

Nejnovější články