Sony se nebrání prodeji nehotových her na svých platformách
zdroj: tisková zpráva

Sony se nebrání prodeji nehotových her na svých platformách

27. 3. 2013 15:03 | Byznys | autor: Petr Poláček |

Jak jinak se na konto vývojářů, spíše tedy těch nezávislých a z menších studií, vyjadřovat během jejich největší konference (GDC 2013) jinak, než vstřícně a pozitivně. Nejenom tohle mají v Sony zmáknuté, což dokládá vyjádření více prezidenta pro vztahy s vývojáři (udělejte těm obskurním názvům pozic někdo přítrž!) v Sony America Adama Boyese pro Joystiq na konto vydávání (prodávání) nehotových her na PlayStation platformách.

Určitě máte v živé paměti spuštění „early access“ programu na Steamu, v ještě živější máte určitě úspěch Minecraftu, který se v rozpracované fázi prodával úspěšně řadu dlouhých měsíců. Hráče zkrátka baví, když na ohlášenou hru nemusí dlouho čekat, ale naopak ji mohou hrát velmi brzy po odhalení, i když v nehotovém stavu. A Sony na tohle slyší, proto se ústy Boyese firma vyjadřuje, že něco podobného by na PS platformách nebyl problém. Tedy, za jistých podmínek.

„Jasně, pokud to nebude zabugované tak, že by to kompletně zničilo svět,“ odpověděl Boyes na otázku Joystiqu, jestli by nehotové hry mohly být v nabídce třeba na PSN. A názorně to vysvětlil: „Dust 514 od CCP je hezký příklad vystavování obsahu, o kterém se ví, že není finální. Pokud ho chcete zpoplatnit, tak není problém. Myslím to tak, že když chcete dát do oběhu hru, co je hratelná a splní určité podmínky, tak můžete. Když se nebude prodávat a vy ji nemůžete poskytnout podporu, tak nemusíte, ale my to stoprocentně podporovat budeme.“

Dle Boyese se navíc tahle možnost distribuce a monetizace nehotových her nemusí nutně vztahovat jenom na PS4, ale i na PS3, PS Vita nebo PlayStation Mobile. Sony prý tento přístup umožňuje na všech svých platformách, firma tak zjevně chápe, že hráči vítají možnost hrát nehotové hry a podílet se na jejich vylepšování v rámci komunikaci s tvůrci.

Vlastně se ani nedá napsat, že to je vůči vývojářům nějak extra vstřícné, protože to v současném herním byznysu je spíše logické. Proč se bránit něčemu, co přináší kladné body firemní karmě, potažmo to generuje tržby a ještě ke všemu rozšiřuje obsahovou nabídku dané služby.

Zpřístupňování či prodávání rozpracovaných her na oficiálních distribučních kanálech je v posledních letech jeden z mála trendů, který splňuje podmínky jakéhosi mytického herního zázraku – je to mechanismus, který je schopen živit sám sebe prakticky donekonečna, aniž by na jedné či druhé straně přinášel nějaká výrazná rizika. Vlastně bude fungovat tak dlouho, dokud bude žít ze zájmu a energie hráčů. A ta by tu zjevně pro tuhle chvíli byla, navíc dosti intenzivní.

Nejnovější články