Insomniac Games stojí za třemi slavnými značkami Spyro, Ratchet & Clank a Resistance, které všechny vznikaly jako exkluzivity různých konzolí PlayStation. Ale studio se časem dostalo i na jiné platformy a například taková Sunset Overdrive na PlayStationu naopak vůbec nevyšla.
Když se vývojáři vrátili ke spolupráci se Sony a doručili mu exkluzivního Spider-Mana, Sony si na základě jeho obrovského úspěchu (13,2 milionu prodaných kusů) zřejmě uvědomilo, že se o toto studio nechce s nikým dělit, a stoprocentně si ho přivlastnilo.
Byznysová stránka her je povětšinou nám, běžným smrtelníkům, utajovaná. Čas od času se sice dozvíme, kolik kusů prodala některá z úspěšných her, ale o penězích se mluví málokdy. Dozvědět se, kolik konkrétní hra vydělala či kolik stál její vývoj, je prakticky nemožné. Pouze v řadách malých indie vývojářů dochází k větší otevřenosti, ale tam se zase netočí tak obrovské peníze.
Dost napínání, z titulku už sami víte, že tohle je výjimka. Sony zaplatilo za vlastnictví Insomniac Games téměř 25 miliard jenů, tedy zhruba 229 milionů dolarů, což je v přepočtu na naše slušných 5,2 miliardy korun.
Nabízí se zajímavé srovnání s českou firmou Warhorse, která byla zkraje loňského roku odkoupena společností THQ Nordic za cca 1 miliardu korun. Warhorse přitom vyvinulo jen jednu hru Kingdom Come: Deliverance s 2 miliony prodaných kopií, zatímco portfolio Insomniac Games čítá desítky titulů v čele s megaúspěšným Spider-Manem.
Dalo by se tedy usoudit, že Sony si pořídilo ambiciózní a prověřené studio za poměrně výhodný peníz, ale možná se za tím skrývá ještě spousta drobností, různá práva na značky a mohou v tom figurovat i akcie. Můžeme ale říct, že zakladatelé studia Insomniac Games si velmi pravděpodobně mnou ruce.