Když se podíváte do blízké minulosti na exkluzivní tituly PlayStationu, jde v mnoha případech o v podstatě filmové zážitky. The Last of Us, Detroit: Become Human, God of War jsou mistrné kousky po technické stránce, ale i z hlediska vyprávění. Vražedná kombinace, díky které je milujeme. Přímo si říkají o své rozšíření o dvouhodinový snímek. A možná se nám to časem splní.
PlayStation Productions má jediný cíl – adaptovat hry od Sony buď formou filmu, nebo seriálu (podle toho, co bude tvůrcům v jednotlivých případech dávat větší smysl). Pobočku povede Asad Quizilbash, vice prezident marketingu v Sony Interactive Entertainment, který má na starosti exkluzivní tituly PlayStationu. K ruce mu bude i předseda světových studií SIE Shawn Layden.
„Máme 25 let zkušeností s vývojem, během kterých vznikla spousta skvělých her, franšíz a příběhů. Myslíme si, že nadešel čas podívat se na možnosti jiných médií jako streamování, filmy a televize a dát tak život našim světům v novém spektru,“ sdělil Layden webu The Hollywood Reporter.
zdroj: Sony
Pokud čekáte, že se dozvíte první plány studia, tak na to je ještě brzy. Sony totiž PlayStation Productions do ničeho netlačí, nejsou hnáni nutností udělat několik filmů do roka. Mají času, kolik jen budou potřebovat, aby docílili toho, co se nikomu jinému zatím nepodařilo – udělat skvělé filmové adaptace.
V rozhovoru s The Hollywood Reporterem vysvětlují, že se brání spolupráci s externími filmaři, neboť ti nemají k jejich hrám vztah a nevědí, jak adaptace uchopit. Takhle mají v Sony všechno pod jendou střechou, pod kontrolou a sami vědí nejlépe, co jejich fanoušci očekávají.
A protože s točením filmů a seriálů nemají zkušenosti, strávili poslední dva roky zjišťováním informací o tomto odvětví od různých scenáristů, režisérů a producentů. „Mluvili jsme s filmovými producenty Lorenzem di Bonaventurou (série Transformers) a Kevinem Feigem (president Marvel Studios), abychom skutečně porozuměli filmovému průmyslu,“ upřesňuje Quizilbash.
zdroj: Archiv
Na Marvel ukázali prstem jako na ty, kteří dokázali převést komiksové postavy do filmů, které patří k absolutní špičce současné scény. Kráčet přímo v jejich stopách by byl velmi nesnadný cíl, ale pro PlayStation Productions jsou značnou inspirací.
Zatím teda nevíme, co a kdy od nich čekat. Určitě to nebude hned a můžeme jen doufat, že to bude něco, co konečně prolomí prokletí filmových adaptací her. Monster Hunter na to nevypadá, Sonic zatím také není ničím pro fanoušky předlohy, nad Mortal Kombatem visí velký otazník a o novém filmu Doom: Annihilation je hanba mluvit. Tak snad jednou půjdeme do kina s čistou radostí a ne s obavami.