Soudní pře mezi Crytekem a tvůrci Star Citizenu se vyostřuje
zdroj: tisková zpráva

Soudní pře mezi Crytekem a tvůrci Star Citizenu se vyostřuje

20. 1. 2020 13:24 | Byznys | autor: Šárka Tmějová |

Patrik vás minulý týden informoval o tom, že se Crytek chystá stáhnout žalobu proti tvůrcům Star Citizenu a Squadron 42, přesněji řečeno že hodlá další soudní líčení posunout na podzim, až si Cloud Imperium Games vyjasní, zda bude Squadron 42 skutečně samostatnou hrou. CIG teď žalobu Cryteku označili za „volání po pozornosti“ a snahu o odsunutí považují za důkaz, že Crytek není v právu.

O co v celém případu vlastně jde? Crytek žaluje Cloud Imperium Games kvůli tomu, že se ze singleplayerového modulu pro Star Citizen, Squadron 42, rozhodli udělat samostatný titul, čímž prý porušují licenční podmínky, podle kterých jim byl engine Cryteku propůjčen pouze pro jednu hru, nikoliv dvě. Licence ke CryEngine jim byla poskytnuta v listopadu 2012 za 2 miliony dolarů (asi 45 milionů korun).

Jelikož měl Crytek finanční problémy, uzavřel v mezičase smlouvu s Amazonem, který z CryEngine vytvořil vlastní derivát v podobě Lumberyard Game Engine. Cloud Imperium Games prvně jednali s Amazonem v roce 2015 a Amazon je upozornil, že Lumberyard vychází z CryEnginu. Firmy si plácly v dubnu 2016, kdy CIG začali kód hry převádět do Lumberyardu a v prosinci 2016 tento fakt oznámili veřejně.

Crytek si na jednání CIG poprvé postěžoval v lednu 2016, kdy CIG zveřejnili zprávu, že si Squadron 42 budou hráči moct zahrát samostatně. Poskytovatelé enginu zdůraznili, že licenční podmínky nepovolují vydávání obsahu mimo klient Star Citizenu. CIG se o měsíc později hájili tím, že Star Citizen a Squadron 42 sdílí stejný vesmír, funkce a taky klienta.

O skoro dva roky později, tedy v prosinci 2017, Crytek na Cloud Imperium Games podal žalobu. Momentálně z ní za klíčové považuje dva body – zaprvé porušení licenčních podmínek tím, že CIG plánovali Squadron 42 vydat jako samostatnou hru, zadruhé tím, že zobrazovali logo Lumberyardu namísto CryEnginu, přestože engine Cryteku stále používali. Že mají druhou licenci od Amazonu, podle žalující strany na věci nic nemění.

Na začátku ledna chtěl Crytek žalobu stáhnout. Ne proto, že by se snad strany usmířily, ale kvůli tomu, že CIG posunuli spuštění bety Squadron 42 a zjevně ještě nemají jasno, zda půjde o samostatnou hru, nebo ne. Crytek se k soudu tedy chce vrátit až na podzim, kdy už beta poběží.

Právníci Cloud Imperium Games teď podle Eurogameru žádají náhradu škod, respektive soudních výloh. Na právní zastoupení prý společnost vynaložila více než 900 tisíc dolarů (přes 20 milionů korun) a od Cryteku požaduje více než polovinu (11 milionů korun). „Crytek by neměl uniknout potrestání potom, co CIG přinutil vydat tolik času a úsilí a pak couvnul těsně předtím, než vyjde pravda najevo,“ uvádí Cloud Imperium Games v prohlášení.

Crytek má teď čas na vyjádření do 7. února.

Nejnovější články