Spector se loučí s Mickey Mousem - Disney ruší Junction Point
zdroj: tisková zpráva

Spector se loučí s Mickey Mousem - Disney ruší Junction Point

29. 1. 2013 19:08 | Byznys | autor: Petr Poláček |

V době, kdy jsme vám jako sladký bonbónek v polovině prosince 2012 předhodili rozhovor s Warrenem Spectorem o jeho osobní vývojářské filozofii a jiných zajímavých aspektech tvorby tohoto vývojářského barda, už bylo zřejmě rozhodnuto. O čem? O konci jeho studia Junction Point, který dnes oficiálně potvrdila mateřská společnost Disney Interactive. Zvěsti o konci studia, které po krachu ION Stormu založil Warren Spector v roce 2005 s kolegou Artem Minem, přinesl nejdříve twitter Robert Space Industries Chrise Robertse. Tweet sice zmizel, ale pochybnosti zůstaly a nyní už je to holý fakt.

Vývojáři z Junction Point dostali hned po vydání Epic Mickey 2 dvouměsíční dovolenou, což nebývá obvyklé. Měla skončit dnes, ale už před časem byla opět prodloužena, což byl neklamný znak problému. Zaměstnanci Junction Point byli o konci studia informováni dnes, oficiální zdůvodnění od Disney uvádí jako důvod zavření studia organizační změny v celé firmě, které mají reflektovat rychle se měnící naturel trhu a snahu Disney se tomu přizpůsobit, aby to bylo pro blaho firmy. Ostatně, Disney s klasickými krabicovkami víceméně končí, onlineovka Disney Infinity je jediným velkým projektem, kterému se firma bude věnovat. Junction Point bylo vlastně poslední studio v rámci Disney Interactive, které se soustředilo na tvorbu klasických her - Propaganda Games a Black Rock Games padly za oběť už před dvěma roky…

Oficiální vyjádření obsahuje poděkování Spectorovi a jeho týmu za oba dva Epic Mickey tituly, ale zejména velmi slabé prodeje dvojky se jistě do značné míry na rozhodnutí Junction Point zavřít podepsaly. Zatímco docela solidního prvního dílu pro Wii se prodalo 1,3 milionu kopií za první dva měsíce prodeje, v listopadu 2012 vydaného druhého dílu, který vedle Wii vyšel i na PS3 a X360, se za prý dva měsíce po vydání podařilo prodat jen 270 tisíc kopií. Jinak řečeno, komerční propadák. O tom, že šlo o dost špatnou hru ani nemluvě.

A tak Warren Spector musí zase hledat, kde by své velmi propracované ideje o herním designu mohl prodat, snad by bylo lepší, aby nestál v čele firmy, ale prostě dělal jenom hry, nic jiného. Doufejme, že konec Junction Point bude pro Spectora spíše novým motivem a impulsem, namísto aby ho to nějakým způsobem vydělilo z řad aktivně působících herních vývojářů z té staré zlaté gardy 90. let minulého století.

Nejnovější články