Podivuji se ve smyslu, že podobné kroky herní studia prakticky vůbec nepodnikají. Filmy na bázi počítačových her vznikají (když už) v poměrně nepovolaných rukách a výsledky bývají žalostné. Ale v případě The Long Dark se filmové adaptace vůbec nebojím. Vše má totiž pevně v rukách zakladatel a kreativní ředitel studia Hinterland, Raphael van Lierop.
Ten se spřáhnul s velice zkušeným producentem Jeremy Boltem, který stojí za sice průměrnou, ale divácky koukatelnou sérií Resident Evil (případně o kus horší sérií Rally smrti a nic moc snímkem Pompeje). Pominete-li příběhovou (ne)kvalitu těchto filmů, produkční stránce není snad co vytknout. A o scénář se v tomto případě stará sám Lierop, jehož krátký snímek představující povedenou vizi filmového The Long Dark (nikoliv trailer) můžete vidět níže.
zdroj: Archiv
Ze snímku je patrný obrovský důraz na ponurou atmosféru, temné vyprávění a úchvatné záběry tichého světa „zničeného“ přírodní katastrofou. V podobném duchu by se měl nést i samotný film, o kterém vlastně nevíme vůbec nic. Lierop se akorát netají inspirací ve filmu Cesta a televizním seriálu Živí mrtví (The Walking Dead).
Jedna dobrá zpráva střídá další dobrou, tentokrát tedy hlavně pro samotné studio. K dnešnímu dni, tedy od počátku předběžného přístupu The Long Dark v roce 2014 do jeho vydání, se prodalo 1.3 milionu kopií. Pozoruhodné na tomto čísle je, že v dubnu letošního roku bylo téměř poloviční.
Během čtyř měsíců před vydáním se tedy prodalo stejně kusů, jako během dvou a půl let od počátku předběžného přístupu. A je celkem jasné, že díky hotovému stavu, příběhové kampani a budoucímu filmu se toto číslo jen tak nezastaví.