Survivalu The Long Dark se v prodejnosti daří natolik, že se chystá filmová adaptace
zdroj: tisková zpráva

Survivalu The Long Dark se v prodejnosti daří natolik, že se chystá filmová adaptace

1. 8. 2017 17:17 | Byznys | autor: Patrik Hajda |

Mezi nejdiskutovanější tituly posledních dnů patří The Long Dark. Jak píši ve svém minulém článku z dnešního rána, tahle povedená survival hra dnes opustila neklidný stav předběžného přístupu, byla prohlášena za dokončenou a navrch se dočkala příběhové kampaně, která – dle mého názoru – zážitek posune ještě o pořádný kus dál. To jsem však ještě nevěděl, že tvůrci z Hinterland hodlají jít ještě dál a představí nám svou vizi mrazivé Kanady na velkém plátně.

Podivuji se ve smyslu, že podobné kroky herní studia prakticky vůbec nepodnikají. Filmy na bázi počítačových her vznikají (když už) v poměrně nepovolaných rukách a výsledky bývají žalostné. Ale v případě The Long Dark se filmové adaptace vůbec nebojím. Vše má totiž pevně v rukách zakladatel a kreativní ředitel studia Hinterland, Raphael van Lierop.

Ten se spřáhnul s velice zkušeným producentem Jeremy Boltem, který stojí za sice průměrnou, ale divácky koukatelnou sérií Resident Evil (případně o kus horší sérií Rally smrti a nic moc snímkem Pompeje). Pominete-li příběhovou (ne)kvalitu těchto filmů, produkční stránce není snad co vytknout. A o scénář se v tomto případě stará sám Lierop, jehož krátký snímek představující povedenou vizi filmového The Long Dark (nikoliv trailer) můžete vidět níže.

zdroj: Archiv

Ze snímku je patrný obrovský důraz na ponurou atmosféru, temné vyprávění a úchvatné záběry tichého světa „zničeného“ přírodní katastrofou. V podobném duchu by se měl nést i samotný film, o kterém vlastně nevíme vůbec nic. Lierop se akorát netají inspirací ve filmu Cesta a televizním seriálu Živí mrtví (The Walking Dead).

Jedna dobrá zpráva střídá další dobrou, tentokrát tedy hlavně pro samotné studio. K dnešnímu dni, tedy od počátku předběžného přístupu The Long Dark v roce 2014 do jeho vydání, se prodalo 1.3 milionu kopií. Pozoruhodné na tomto čísle je, že v dubnu letošního roku bylo téměř poloviční.

Během čtyř měsíců před vydáním se tedy prodalo stejně kusů, jako během dvou a půl let od počátku předběžného přístupu. A je celkem jasné, že díky hotovému stavu, příběhové kampani a budoucímu filmu se toto číslo jen tak nezastaví.

Nejnovější články