Světový trh s hrami letos vygeneroval 3 biliony korun
zdroj: tisková zpráva

Světový trh s hrami letos vygeneroval 3 biliony korun

18. 12. 2018 16:44 | Byznys | autor: Patrik Hajda |

Bilancování roku se na nás s jeho koncem valí ze všech stran a kromě nejlepších her, největších zklamání a podobných kategorií dostáváme možnost nahlédnout na zajímavé statistiky napříč herním průmyslem. Dozvídáme se tak o vývoji zastoupení platforem, o čem se nejvíc diskutuje na Twitteru nebo kdo přišel s nejvíce novými značkami.

Se zajímavou infografikou přišel již potřetí v řadě web GamesIndustry.biz, kterému tímto děkujeme za hloubkovou analýzu. Data pocházejí z jeho vlastního pátrání, ale také z mnoha renomovaných zdrojů.

Celá analýza začíná číslem, které si asi nikdo z nás neumíme pořádně představit: 3 biliony korun českých. Takovou sumu vygeneroval trh s hrami v roce 2018. Téměř polovina z toho připadá mobilním hrám, 28 % konzolím a čtvrtina PC. Jde o téměř 11% nárůst oproti loňskému roku. Pro srovnání: HDP České republiky za rok 2017 činilo cca 4,9 bilionu Kč.

Dále lze vidět upadající zájem o krabicové verze. Digitální konzolovky a PC hry se společně postaraly o výdělek 1,15 bilionu, zatímco jejich krabicovky přinesly „jen“ 368,84 miliardy korun. Avšak v obou případech došlo k meziročnímu nárůstu.

Další údaj se týká Metacriticu a je snadno zjistitelný kýmkoliv z vás. Nicméně je vtipné, že na prvním a posledním místě v hodnocení jsou westerny. Red Dead Redemption II z pohledu kritiků vévodí letošnímu roku s průměrem 97 a Wild West Online ho uzavírá s 29.

Další údaj se týká Fortnite, které má k 27. listopadu neuvěřitelných 200 milionů registrovaných uživatelů a v jeden měsíc se u hry sešlo na 78 milionů unikátních hráčů. Není proto divu, že Fortnite kraluje žebříčku o médii nejvíce pokryté hře. Následuje PUBG, Overwatch, RDR2 a God of War.

V tomto žebříčku je poměrně překvapivý Monster Hunter: World na osmé pozici, který trumfl Fallout 76, Battlefield V, Far Cry 5, Pokémon GO i Assassin’s Creed Odyssey. V dalších dvou kategoriích se ale opět vracíme k Fortnite, neboť mu patří hned první tři pozice nejsledovanějších trailerů na YouTube a vyhrává i na Twitteru.

Mezi pět nejstahovanějších her světa se nepřekvapivě vměstnaly jen mobilní tituly s Helix Jumpem v čele, po kterém sáhlo 328 milionů hráčů. PUBG Mobile zaujímá třetí místo za stále oblíbenými Subway Surfers. V nejvýdělečnějších hrách figurují jiné mobilní kousky včetně Pokémon GO.

Další údaje se týkají Twitche, kde počet sledujících neklesl pod 1 milion, každý den streamuje půl milionu streamerů a obecně stoupl zájem o E3. A nyní se dostáváme k zajímavým údajům mimo mobily a sociální sítě.

Tabulka vydaných her a nových značek největších studií prozrazuje, že Sony letos vydala 19 her, z toho 10 pod novou značkou. Nabízí se porovnání s Microsoftem, který má pět nových her a dvě nové značky.

Nintendo sice také přišlo jen se dvěma novými značkami, ale zato je s 16 vydanými hrami na druhém místě. No a například takový Blizzard se s novými značkami vůbec neobtěžoval.

I další statistiky jsou velice zajímavé a poukazují na trend, který letos nabral na obrátkách. Řeč je o novinkách jdoucích rychle do slevy.

Battlefieldu V trvalo pouhých 10 dní, než se v obchodech objevil za menší cenu. Red Dead Redemption II čekalo 20 dní, Shadow of the Tomb Raider 26 dní a třeba takový Spider-Man vydržel 70 dní. Chybí mi zde Fallout 76, který byl snad týden po vydání téměř o polovinu dole…

Poslední statistiky se týkají nejvlivnějších influencerů, návštěvníků E3, Star Citizenu nebo třeba průměrného platu profesionálních hráčů, který činí 1,14 milionu korun ročně. V textu výše se mi podařilo pokrýt většinu zjištění GamesIndustry, ale pokud vás zajímají kompletní žebříčky, pak mrkněte na vlastní infografiku.

Nejnovější články