Take-Two se nebojí free-to-play konkurence, hráči prý za kvalitou přijdou sami
zdroj: tisková zpráva

Take-Two se nebojí free-to-play konkurence, hráči prý za kvalitou přijdou sami

7. 2. 2019 16:30 | Byznys | autor: Šárka Tmějová |

Jedním z témat konferenčního hovoru s vydavatelem Red Dead Redemption 2, Take-Two, byly různé modely financování dnešních her. Na přetřes přišla čerstvě vydaná free-to-play akce Apex Legends i dlouhodobý neutuchající úspěch Fortnite, šéf Take-Two Strauss Zelnick ale ani jeden z titulů nevnímá jako přímou konkurenci.

Úspěch Fortnite podle Zelnicka nepřišel kvůli konkrétnímu platebnímu modelu, ale v případě Epicu šlo o optimální model financování: „Myslím, že šlo o ojedinělý případ, který jen těžko může někdo okopírovat a ani by nebyl dobrý nápad se o to snažit. Pravdou je, že pokud vyrobíte výborný AAA zážitek, najde si svoji cílovou skupinu. Na našich hrách to vidíme opakovaně, vy sami to můžete vidět na skvělých výsledcích Red Dead Redemption 2 i na dlouhotrvajících výborných výsledcích GTA V i zbytku našeho portfolia, které se skvěle prodává. V našem oboru jsme prostě nejlepší.“

„Když dáte hráčům to, co chtějí, dají vám to najevo v recenzích a na Metacriticu. Red Dead Redemption 2 i GTA V si drží skóre 97 a dokázalo přilákat lidi – dokázalo jich přilákat hodně. Takže nemáme strach z toho, že ostatní používají free-to-play model, dokud náš model taktéž funguje.“

zdroj: Archiv

Zároveň se vyjádřil k cenám v rámci herního průmyslu: „Konzumenti v tomto odvětví na nacenění nejsou moc hákliví. Pokud jim nabídnete něco, o co nemají zájem, může to být levné, jak chce, a stejně si to nekoupí. Není to jako prodávat jídlo nebo komodity. Záleží nám v první řadě na kvalitě, pokud zpočátku nabídneme fenomenální zážitek za trochu nižší cenu, hráčům na ní postupem času přestane záležet, to je náš přístup.“

Srovnání s Fortnite odmítl i později během hovoru. Výsledky Take-Two jsou prý dlouhodobě stabilní a pozitivní, i přes existenci free-to-play giganta od Epicu. Naopak věří tomu, že je pro průmysl výhodnější, když vícero hitů koexistuje zároveň. Společně totiž prý dokážou přilákat větší a rozmanitější skupinu zákazníků. Hráči si podle něj dávají dobrý pozor na to, za co ve hrách utrácí a jestli se jim to vyplatí.

„Pokud máte ze hry skvělý zážitek, ale cítíte, že jste za ni dali moc peněz, nebudete z toho mít celkově dobrý pocit, přestože ta hra objektivně byla fajn. Chceme, aby naši zákazníci měli pocit, že se o ně staráme. A oni rozumí tomu, že musíme platit našim zaměstnancům, aby dodávali ten kvalitní obsah, ale vždycky ho chceme dodat o trochu víc, než kolik hráčům naúčtujeme.“

zdroj: tisková zpráva

Následovala otázka, jestli se Strauss Zelnick domnívá, že by si hra jako Red Dead Redemption 2 mohla říct o víc než obvyklých šedesát dolarů, v případě, že je opravdu výjimečná. „Takhle to v zábavním průmyslu úplně nefunguje. Zákazníci jsou zvyklí platit podobné částky za blockbustery a zároveň očekávají, že budou kvalitní. U her mají možnost přečíst si recenze a ohlasy ostatních, vědí, co zhruba za svoje peníze dostanou. Cenovka by se tedy neměla od těch zbylých výrazně lišit, zákazník nesmí mít pocit, že ho využíváme, a to ani v případě obrovské poptávky,“ odpověděl Zelnick.

„S free-to-play tituly je to složitější, protože víme, že z té masy hráčů patří k platícím zákazníkům dlouhodobě méně než deset procent. Retroaktivně tenhle model funguje u masově oblíbených her, ale výhledově je to horší, protože hned zkraje nevíte, jestli vaše hra bude úspěšná. Snažíme se tedy s našimi hrami jít prostřední cestou. Za fenomenální zážitek si říkáme o přiměřenou částku. V případě dodatečného obsahu by pro hráče nemělo být příliš obtížným rozhodnutím, jestli do něj investovat. Samozřejmě jsou tu pak ještě slevy, ty přesvědčí i lidi, kteří za hru nechtějí utratit plnou částku,“ uzavřel téma postoje Take-Two k cenám Zelnick.

Nejnovější články