THQ kopíruje Activision: dělat méně, ale dražších her
zdroj: tisková zpráva

THQ kopíruje Activision: dělat méně, ale dražších her

9. 9. 2011 13:13 | Byznys | autor: Aleš Smutný |

Dá se říci, že THQ na konferenci s investory potvrdila současný trend velkých studií v zaměření na menší počet titulů, ale s většími náklady na ty, které zbudou.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva THQ to potvrdila už dříve zavřením několika studií. Nejvíce provařené bylo zrušení tvůrců z Kaos Studios, kteří stáli za FPS Homefront. ta si nevedla špatně, ale asi ani dostatečně dobře. Pak došlo i na britskou divizi Digital Warrington, australské Blue Fang,THQ Studio Australia a arizonský Phoenix. Proč?

Paul Pucino vysvětluje: „Studia v Austrálii dělala na hrách, která už nejsou konzistentní s naší strategií. Jedna je napojená na film, další je pro děti. Naší strategií nyní je, přinášet méně her, ale zato větších AAA titulů. Jednu nebo dvě původní značky ročně a dva až dva a pul roku pak vytvářet pokračování“. Kaos tedy měli smůlu, že z Homefrontu unikátní značku vytvořit nedokázali. Tedy ne ve svém podání. Nicméně, jednu věc Pucino a THQ potvrzuje.

Eric Hirshberg de facto popsal tu samou situaci u Activisionu: zaměření na méně her s většími náklady a bohatším obsahem. Pro THQ je navíc klíčové soustředění síly do studia v Montrealu, v jehož čele stojí Patrice Désilets, a které mimochodem dostalo do ruky Homefront po konci Kaosu. „Chceme snížit náklady her, které jsou jinak vysoce kvalitní. Naše studio v Montrealu se rozroste ze 150 na 400 zaměstnanců v rámci následujících let. Díky tomu snížíme cenu až o 40 % oproti jiným studiím“. Uvidíme, jak se tato strategie ujme, nicméně směřování trhu její správnosti zatím nahrává.

Nejnovější články