THQ Nordic opět nakupuje, tentokrát tvůrce Wreckfestu a Goat Simulatoru

14. 11. 2018 14:45 - Byznys
autor: Patrik Hajda

Vychází na platformách: Windows, PS2, Xbox

Letošní rok se nese ve znamení častého skupování studií. Z řady vystupuje Microsoft, který koupil v období E3 balík nezávislých vývojářů a před pár dny k nim přidal Obsidian a inXile. Vydavatelství THQ Nordic také nelení. Letos vzalo pod svá křídla giganta Koch Media, následně HandyGames, a dnes se k nim přidává dvojice Bugbear Entertainment a Coffee Stain Studios.

Studio Bugbear Entertainment se letos po mnoha letech vrátilo k tomu, co ho proslavilo – tvorbě skvělých destrukčních závodů. Pokus autorů FlatOut a FlatOut 2 o znovuzrození této arkády s titulem Wreckfest se opravdu povedl a řadí se mezi nejlepší závodní hry tohoto roku. Po zrecenzování jsem ihned zahořel touhou zahrát si pokračování, které by ideálně mělo vyladit těch několik chybek včetně archaického multiplayeru.

Nyní už rozhodnutí o pokračování nestojí na tvůrcích hry, ale na jejich novém vlastníkovi THQ Nordic. Ten sice slibuje (jako ve všech případech odkoupení) nekecat vývojářům do řemesla, ale ukáže až čas, na co půjdou tolik potřebné finance poskytnuté molochem za zády. Osobně bych se moc nebál, protože není důvod učit staré studio novým kouskům, když exceluje jen v jediné disciplíně…

To druhé odkoupené studio Coffee Stain má mnohem pestřejší portfolio. Začalo hrou Sanctum následovanou pokračováním Sanctum 2, aby se následně proslavilo absolutní kozovinou Goat Simulator. Coffee Stain Studios později spolklo jiné švédské studio Gone North Games, a stalo se dokonce vydavatelem her Deep Rock Galactic a Huntdown. Nejnovějším vlastním projektem ve vývoji je Satisfactory.

Společnost THQ Nordic získala 100% podíl studia Coffee Stain a získala tak nejen jeho vlastní hry, ale i vydavatelská práva titulů třetích stran. I zde je budoucnost ve hvězdách, přičemž Satisfactory je asi v největším ohrožení. Pokud THQ ve hře neuvidí potenciál, nic mu nebrání ji zaříznout.

Spolu s informacemi o odkoupení studií (oficiální zprávy zde a zde) se dozvídáme i přesná čísla čistých zisků společnosti. THQ Nordic ve třetím kvartálu letošního roku vydělala 3,2 miliardy korun. Číslo takhle samo o sobě možná není až tak impozantní. Na velikosti nabyde až při porovnání stejného finančního období loňského roku, kdy THQ vydělalo „pouhých“ 214 milionů korun. Jde o meziroční nárůst o neuvěřitelných 1 403 %.

Podle webu Games Industry, který o číslech informoval, je obrovský nárůst způsobený právě novými akvizicemi, především odkoupením Koch Media spolu s Deep Silver. Rostoucí portfolio vydavatelství logicky přináší víc a víc peněz i díky několika remasterům osvědčených her. Společnost zároveň oživuje nezapomenutelné značky novými díly (Desperados 3), které mají rovněž nemalé ambice na velké zisky.

Nezbývá než doufat, že hlavouni THQ Nordic to mají v hlavách pořádně srovnané, abychom brzy nemuseli psát o něčem, co by připomínalo krach původního THQ.

Tagy: Indie auta Závody strategie pokračování demolice stealth akční sci-fi retro plošinovka FPS arkáda early access bizár pixel art futuristická Divoký západ indie hra E3 2016 destrukce E3 2017

Zdroj: tisková zpráva, Gamesindustry.biz

Poslední komentáře (0 / nových)

Vstoupit do diskuze (0 příspěvků)