„2013 byl pomalý rok co se týče vydávání nových her, protože se vývojáři připravovali na nové konzolové systémy. Myslíme si, že nové konzole pomohly zvednou byznys na PC, protože dochází k velkému přesahu mezi konzolovými a PC hráči - pro vývojáře jde o další platformu“.
DFC očekává, že se objem PC trhu v tomto roce zvýší z 22 miliard dolarů na 25 miliard. Důvodem loňského nárůstu byl kromě stabilní pozice v Asii i zvýšený zájem na západních trzích a fakt, že hráči jsou ochotní dávat za hry víc. Navíc, i když se prý nečekaly žádné zázraky, úspěšně se snažily tituly jako Battlefield 4, Rome II: Total War, FIFA 14 a samozřejmě i stálice typu League of Legends (jasná jednička) či Dota 2.
Free to play je sice v současnosti jasným hitem, ani klasický model „zaplať předem“ si ale nevede zle. „Dota 2 si za betu účtovala 30 dolarů (tady je asi myšlen balíček, v jehož rámci jste dostali pozvánku do bety) a spousta lidí toho využila. Na trhu tedy funguje hybridní model, který sice můžeme označit za free to play, ale stále v jeho rámci funguje tradiční placení za obsah předem.“.
V této sféře ale PC trhu vévodí klasický free to play model, kdy hráči platí dobrovolně mikrotrasnakce, i když tomu občas předchází i zakoupení hry. Přesně takto fungují třeba MOBA hry, které jsou v popularitě daleko před MMO hrami, zejména díky dvěma titulům – League of Legends a Dota 2. Trh s MMO hrami je mnohem více fragmentovaný, protože se o jednotlivé podíly pere celá řada titulů.
A co máme čekat na PC trhu v tomto roce? „Jednou z velkých věcí bude prolínání velkých konzolových her a jejich PC verzí. Pokud vyjde GTA V pro PC, bude to samozřejmě významná událost. Titanfall, The Elder Scrolls Online a mnoho dalších titulů je vyvíjeno na konzole i PC. Myslíme, že největší věcí proto bude synergie mezi konzolemi a PC“.