Tržby ze Super Mario Run zůstaly za očekáváním Nintenda

27. 3. 2017 11:45 - Byznys
autor: Aleš Smutný

Vychází na platformách: iPad, iPhone, Android, iOS

Super Mario Run představuje pro Nintendo první velký krok na pole mobilních her, protože přináší svého ikonického hrdinu na zcela novou platformu. Přechod na mobily byl zlomovým okamžikem ve vývoji firmy, ovšem jakým směrem zamíří je zatím nejasné. Co se týče Super Mario Run (recenze), je jisté, že finančně si japonská firma slibovala víc. Pro server Nikkei to potvrdil šéf Nintenda Tacumi Kimišima.

„Tržby ze hry nedosáhly toho, co jsme očekávali,“ konstatuje Kimišima. Doposud hra vyšla jen na iOS, od čtvrtka je dostupná i na Andoidu. Důležitý je systém, jak se za hru platí. První úrovně ve hře jsou zadarmo, a pokud se vám líbí, můžete si zbytek hry dokoupit za 10 euro. Což na poměry mobilních her není málo, nicméně víte, do čeho jdete a nečeká vás tradiční mikrotransakční peklo.

Podle zpráv v ledna (což znamená, že čísla nejsou tak aktuální) z devadesáti milionů stažení tři procenta uživatelů koupilo plnou hru, což znamená, že tehdejší tržby činily kolem 30 milionů dolarů, přičemž jen část z této částky jde Nintendu a tvůrcům, protože si své ukousne i Apple. Teoreticky není tato míra lidí, kteří si hru koupí, překvapivá – mobilní trh je známý tím, že lidé neradi platí větší částky najednou, i když pak klidně utratí víc v rámci mikrotransakcí.

Důkazem toho je i druhý titul ze stáje Nintenda, který vyšel na mobilech. Fire Emblem Heroes (viz recenzi) využívá free to play model, kdy předem neplatíte nic, ale postupem času bez dalších investic je vaše hraní zpomalené, a hlavně se mnohem obtížněji dostáváte k novým hrdinům. Teoreticky jde tento typ her hrát úplně zdarma a obrnit se trpělivostí při grindu, ale často prostě hráče vtáhnou do výraznějších investic.

Fire Emblem Heroes během prvního týdne utržila 5 milionů dolarů, což je sice méně než Super Mario Run, ale jde o týden, a především jinou značku a model, který přináší mnohem dlouhodobější přísun peněz. Dá se čekat, že hra bude nakonec výdělečnější než první mobilní Mario. Znamená to tedy, že se Nintendo vykašle na model s placením předem a přejde na freemium systémy?

Podle Kimišimy ne. „Heroes jsou výjimka, pořád preferujeme systém, který nabízí Mario.“ Ačkoliv se to může zdát být finanční harakiri, Nintendo razí trochu odlišnější přístup. Jeho hrdinové a značky jsou ceněné. Nová hra s Mariem bude důležitá sama o sobě už jen proto, že je to nová hra s Mariem. Pokud by firma přistoupila na systém Heroes, samotná hodnota hrdinů a jmen by se částečně devalvovala.

Nintendo naopak chce více propojit mobilní a konzolovou sféru a skrze mobily spíš přilákat hráče ke svým konzolovým hrám než naopak. Super Mario Run se možná nedaří přesně podle představ vedení, ale z dlouhodobějšího měřítka jde o trend, kterého se chce firma, alespoň nějaký čas, držet.

Tagy: strategie RPG free-to-play mobilní hry plošinovka tahová Mario super mario

Zdroj: Gamasutra, Nikkei, The Wall Street Journal

Poslední komentáře (0 / nových)

Vstoupit do diskuze (0 příspěvků)