Tvůrce Secret Worldu: „Měli jsme být komerční, hra je moc jiná“
zdroj: tisková zpráva

Tvůrce Secret Worldu: „Měli jsme být komerční, hra je moc jiná“

9. 10. 2012 12:42 | Byznys | autor: Aleš Smutný |

Přesně to, co jsme doufali, že se nestane. Přesně to, co nechceme slyšet. To, co říká...

Přesně to, co jsme doufali, že se nestane. Přesně to, co nechceme slyšet. To, co říká zjevně zklamaný a frustrovaný Martin Bruusgaard, bývalý lead designer inovativní a zábavné MMORPG Secret World, která bohužel komerčně tak trochu vyhořela, byť už přestala být ztrátová. Martin Bruusgaard patří mezi oběti velkého propuštění poté, co hra, která měla milion lidí v betě a prodala 200 tisíc kusů, ukázala, že nebude komerčním úspěchem. Jednoduše, to, že bufou tvůrci litovat toho, že zkoušeli něco jiného, než trpaslíky, elfy, Meč jiskřivého soumraku atd.


Bohužel, je jasné, že momentálně Bruusgaard tak trochu lituje inovativního přístupu, který ve Funcomu nastavili při vývoji. „Myslím, že jsme zašli příliš daleko, měli jsme být trochu přístupnější. Nemáme povolání, nemáme úrovně, odlišné zbraně. Máme questy, ale některé jsou divné, kdy musíte otevřít browser a googlovat řešení...“ Což dělá z questů v Secret Worldu neskutečně zábavné unikum, kdy luštíte rumunštinu, hledáte fiktivní společnosti a nebo zkoušíte přeložit klínové písmo.

Bohužel, mainstreamový hráč toto neocenil a Bruusgaard má vlastně pravdu. Pokud chtěli komerčně uspět, neměli zkoušet něco nového, ale jet ve vyježděných kolejích. Vývojář jasně říká: „Možná to bude radikální, ale myslím, že by nám pomohlo, kdybychom měli ve hře hráčské úrovně. Stydím se vlastně za to, že to říkám, ale myslím, že hráči měli cítit familiernější prostředí, alespoň co se týká sledování svého vývoje a určování toho, jak jsou silní. Myslím, že se spousta lidí ve hře ztratila, protože neměli čísla, která by jim říkala, jak jsou silní“.

Obrázek zdroj: tisková zpráva

Což je krutá pravda, která ale ukazuje, že už se jen tak někdo stopami Secret Worldu nevydá. Konstatuje to i Bruusgaard. „Opět se docela stydím, že to říkám, ale myslím, že jen ve velmi velmi málo případech se stane, že si sednete a uděláte hru přesně takovou, jakou ji chcete mít a bude z ní komerční úspěch. Naneštěstí si myslím, že, aby hra byla na současném trhu úspěšná, musíte ji mít komerčnější. … Musíte zvažovat co se prodává. Musíte. Když to neděláte, je to velký risk. Ano, můžete mít štěstí a vše se skvěle povede, ale já už bych to neudělal“. Což je brutální a krutý testament ambic hry, která ovšem ještě žije a vytvořila si zdravou hráčskou základnu, která není největší, ale je věrná a hlavně chytrá a otevřená.

Doporučuji přečíst celý rozhovor s Bruusgaardem, který ukazuje, že dělat hry není žádná selanka, tím spíše, když máte rodinu. A že rozhodně není žádná selanka zkoušet nové věci, protože můžete splakat nad nevýdělkem.

 

Nejnovější články