Tvůrci hororové Amnesie analyzují vlastní úspěch
zdroj: tisková zpráva

Tvůrci hororové Amnesie analyzují vlastní úspěch

10. 1. 2011 15:22 | Byznys | autor: Petr Poláček |

Pokud se vám hororová adventure Amnesia líbila stejně jako nám, jistě vás potěší zpráva přímo od tvůrců, že se hry prodalo doposud (za 4 měsíce od vydání) přes 200 000 kopií. Poprvé za 4 roky existence je díky tomu studio Frictional Games slušně zajištěno a může bez obav o budoucnost pracovat na dalším titulu. Na blogu studia to v tradičním sumáři prozradil spoluzakladatel Thomas Grip.

Původním snem tvůrců bylo prodat 100 tisíc kopií hry, aby si zajistili dost peněz na další titul. Nakonec prodali jednou tolik, ale jak sám Grip upozorňuje, více než polovina prodejů se uskutečnila díky slevovým akcím na Steamu a dalších portálech, kde byla hra často k dostání až se slevou 75%. Za plnou cenu se tedy uskutečnila menší část prodejů, ale i tak to vývojářům stačí, aby si mohli konečně dopřát „slušnou výplatu“.

Stále se denně prodá okolo 200 kopií hry, což jim stačí na pokrytí provozních nákladů a zbylé peníze tak mohou investovat do vývoje nového titulu a dalších vedlejších aktivit. Patří mezi ně i záměr oslovit externí firmu (vývojáře i vydavatele) kvůli konzolovému portu Amnesie, přestože, jak T. Grip uvádí, aktuální čísla o prodejnosti hry vlila celému týmu „novou důvěru v PC platformu.“

„Sledujeme, jak PC trh pořád roste, a jsme přesvědčeni, že se tento růst jen tak nezastaví. Podle nás, by se měli vývojáři, kteří zvažují tvorbu výhradně konzolové hry, ještě jednou zamyslet,“ blahořečí Grip současnou situaci na PC trhu, ale zároveň přiznává, že úspěch Amnesie přišel nejenom díky kvalitě hry a obecným podmínkám prodeje PC her od nezávislých studií, ale velkou / rozhodující roli v tom hrálo i štěstí. To mělo podobu „word of mouth“ kampaně, kterou podpořili sami hráči tvorbou videí přímo ze hry s „reality show“ aspektem (příklad).

Nezanedbatelnou funkci hrálo i vydání demoverze a kladné přijetí hry specializovanými médii, která ji nezřídka nominovala na různá ocenění v rámci vyhlašování nejlepších her roku 2010 (my také). Amnesia se díky tomu dostala do širšího povědomí, což byl, zejména v období vánočních slev na Steamu, velmi důležitý faktor. Podstatná je ovšem i pověst Frictional Games, o které Thomas Grip ve svém postu na blogu nehovoří. Díky sérii Penumbra už má přeci jenom Frictional Games slušné jméno a o hrách tohoto týmu už se naučily psát i ty největší herní magazíny a weby. Něco podobného ovšem každé nezávislé studio nemá.

Pokud by byla Amnesia vydána přes vydavatele, tak by při prodejích 200 000 kusů tvůrci teprve zaplatili náklady a honoráře by jim začaly chodit až z následných prodejů. Byly by tedy ve zcela jiné situaci a místo práce na další hře by se museli věnovat shánění vydavatele. Grip však rychle dokládá, že vydavatelé na to konto nejsou zlo, jen musí každý tým dopředu přemýšlet, čeho chce dosáhnout a podle toho se rozhodnout. Bez vydavatele to má nezávislý tým rozhodně těžší v oblasti PR a marketingu, ale když to zvládne, tak to přinese ovoce.

A jaká bude vlastně další hra Frictional Games? Žádné konkrétní informace Grip neprozradil, jen zamlžil: „Hodláme vzít emocionální náboj Amnesie a použít ho odlišným způsobem, což - doufejme - přinese pěkně strašidelné výsledky.“

Nejnovější články