Odchod z Ubisoftu Quebec oznámil před víkendem na svém Twitteru s tím, že zatím neví, kam jeho kroky povedou teď. Jediný momentálně oznámený quebecký projekt je mytologické RPG Gods & Monsters, které se spolu s dalšími hrami od Ubisoftu dočkalo odkladu na další fiskální rok začínající dubnem. Laidlaw nicméně ve firmě působil jako kreativní šéf jiné, zatím neoznámené hry.
Jeho odchod může částečně souviset s restrukturalizací, jíž firma momentálně prochází v souvislosti s mizernými prodejními výsledky Ghost Recon Breakpoint a The Division 2. Ta způsobila nejen vlnu odkladů, podle šéfa Ubisoftu Yvese Guillemota by se navíc měl diverzifikovat celý tým editorů a mezi daty vydání by měly být větší mezery, aby si jejich hry navzájem nevyžíraly hráčské základny.
zdroj: Archiv
Jedna tři roky vyvíjená hra měla být v prosinci dokonce zrušena, což se ale týkalo týmu Ubisoftu Montréal, nikoliv Quebecu, navíc nikdo z něj nebyl propuštěn. Laidlaw tedy podle všeho odchází dobrovolně – ať už pro něj práce na neoznámené hře skončily, nebo z jiných důvodů.
Před svým příchodem do Ubisoftu strávil Mike Laidlaw 15 let v BioWare. Nejprve jako hlavní scenárista pro Jade Empire, poté jako hlavní designér Dragon Age: Origins a kreativní šéf dvojky a Inquisition. Ze studia odešel v říjnu 2017, aby chvíli pracoval jako kreativní konzultant na volné noze, než se v prosinci 2018 přemístil do Quebecu.
Co se Ubisoftu týká, mezi dubnem 2020 a březnem 2021 by měl stihnout vydat Watch Dogs Legion, Rainbow Six Quarantine a již zmíněné Gods & Monsters. Zároveň stále pracuje na Beyond Good & Evil 2 a pirátském Skull and Bones, opakovaně se spekuluje také o vikinském Assassin’s Creed.