Blog Valve potvrzuje, že publikování hry na Steamu tvůrce vyjde na rovných 100 dolarů. Na první pohled se tedy nic moc nemění, protože i vstup na Greenlight vyžadoval stejnou sumu. Ale zatímco tam se otevřely dveře nekonečnému množství projektů jednoho studia za jednu částku, ve službě Direct si za zhruba 2300 Kč koupíte místo jen pro jeden projekt. Pokud půjdete na Steam s více tituly, budete platit za každý zvlášť.
Still not a fan of the Steam Direct Fee, but I appreciate the costs are now similar to publishing on iOS for "1 game a year"-devs.
— Rami Ismail (@tha_rami) June 2, 2017
Se změnou služby odpadá i komunitní schvalování projektů, které na svá bedra převezme přímo Valve. Firma bude po tvůrcích vyžadovat jisté papírování a ověřování fyzické osoby či firmy, podobně jako tomu je u založení bankovního účtu. Pokud tím vším vývojáři zdárně projdou a uhradí poplatek, je jistá šance, že jim bude celých 100 dolarů vráceno. Stane se tak pouze v případě, že tržby z prodeje dané hry překročí 1000 dolarů, což není tak hrozné. Jednoduchou matikou si snadno spočítáte, že u indie titulů za klasických 15 až 20 dolarů bude třeba prodat alespoň 50 kopií hry.
So yeah if you're a poor developer who releases lots of tiny games, you're not very welcome on Steam. @itchio is a great alternative though!
— JP LeBreton (@vectorpoem) June 2, 2017
Steam Direct chce pročistit Steam knihovnu od plevelu, tedy her, které leckdy ani za hry považovat nelze - spíše za absolutní odpad herní historie. A mohlo by to vyjít. Když vydáte opravdu nic moc titul, budete o sto dolarů chudší. V opačném případě si namastíte kapsu bez nutnosti hradit vstupní poplatek (30 % z prodeje půjde Valve samozřejmě i nadále). Snad to vývojáře namotivuje k důkladnější práci na svých projektech, a naopak odradí všechny ty zbytečné tituly poskládané z assetů v Unity.
If you can't manage a 2.338,20 CZKcrowdfunding campaign to get your game on Steam you're not going to be a success on Steam and that's okay.
— Mike T (aka