Vydání hry přes Steam Direct stojí 100 dolarů – po utržení 1000 dolarů dostanou tvůrci své peníze zpět
zdroj: tisková zpráva

Vydání hry přes Steam Direct stojí 100 dolarů – po utržení 1000 dolarů dostanou tvůrci své peníze zpět

5. 6. 2017 16:59 | Byznys | autor: Patrik Hajda |

Valve v únoru oznámila, že po pěti letech nahradí službu Steam Greenlight službou Steam Direct. Tehdy ani samotní provozovatelé největšího digitálního obchodu s hrami nevěděli, kolik si za "připuštění" nové hry na svou platformu od tvůrců řeknou. Spekulovalo se o částkách 100 až 5000 dolarů v závislosti na velikosti a potenciálu projektu. Nakonec zůstalo u té nejnižší hranice s tím, že když se tržby z prodeje dané hry přehoupnou přes určitou částku, dostanou tvůrci svých sto babek zpět.

Blog Valve potvrzuje, že publikování hry na Steamu tvůrce vyjde na rovných 100 dolarů. Na první pohled se tedy nic moc nemění, protože i vstup na Greenlight vyžadoval stejnou sumu. Ale zatímco tam se otevřely dveře nekonečnému množství projektů jednoho studia za jednu částku, ve službě Direct si za zhruba 2300 Kč koupíte místo jen pro jeden projekt. Pokud půjdete na Steam s více tituly, budete platit za každý zvlášť.

Se změnou služby odpadá i komunitní schvalování projektů, které na svá bedra převezme přímo Valve. Firma bude po tvůrcích vyžadovat jisté papírování a ověřování fyzické osoby či firmy, podobně jako tomu je u založení bankovního účtu. Pokud tím vším vývojáři zdárně projdou a uhradí poplatek, je jistá šance, že jim bude celých 100 dolarů vráceno. Stane se tak pouze v případě, že tržby z prodeje dané hry překročí 1000 dolarů, což není tak hrozné. Jednoduchou matikou si snadno spočítáte, že u indie titulů za klasických 15 až 20 dolarů bude třeba prodat alespoň 50 kopií hry.

Steam Direct chce pročistit Steam knihovnu od plevelu, tedy her, které leckdy ani za hry považovat nelze - spíše za absolutní odpad herní historie. A mohlo by to vyjít. Když vydáte opravdu nic moc titul, budete o sto dolarů chudší. V opačném případě si namastíte kapsu bez nutnosti hradit vstupní poplatek (30 % z prodeje půjde Valve samozřejmě i nadále). Snad to vývojáře namotivuje k důkladnější práci na svých projektech, a naopak odradí všechny ty zbytečné tituly poskládané z assetů v Unity.

Nejnovější články