Vztah mezi Sony a Microsoftem je založený víc na spolupráci než na konkurenci, říká Phil Spencer
zdroj: Foto: Microsoft

Vztah mezi Sony a Microsoftem je založený víc na spolupráci než na konkurenci, říká Phil Spencer

29. 7. 2019 17:00 | Byznys | autor: Šárka Tmějová |

Americký hospodářský magazín Fortune uveřejnil třičtvrtěhodinový rozhovor výkonným ředitelem herní divize Microsoftu Philem Spencerem. V něm mimo jiné pohovořil o vztazích se Sony, Googlem, Nintendem a dalšími velkými hráči. Navzdory zdánlivé konzolové válce, kterou vnímá společnost zvnějšku, je ale jejich vztah mnohem méně založený na konkurenci, než by se na první pohled mohlo zdát.

V květnu se na internetu objevily titulky jako: „Peklo zamrzlo! Sony a Microsoft budou společně budovat cloudové řešení.“ Z hlediska Xboxu a PlayStation jsou obě firmy samozřejmě svou přímou konkurencí už skoro dvacet let, což ovšem neznamená, že se vzájemné spolupráci mohou vyhnout – a ani se o to nesnaží. Natož aby cíleně budovaly nějakou nevraživost.

„Samozřejmě naslouchám komunitě, ale nejsem z těch lidí, kteří by přáli druhému týmu neúspěch, aby obohatili ten svůj. Když jsme nedávno oznámili spolupráci se Sony, všude jsem četl: ‚Proč jim vlastně pomáháte?‘“ tvrdí Spencer.

 

„Ve skutečnosti jde o vztah, který trvá roky a roky. Sony vyrábělo osobní počítače s Windows, používají naše nástroje ke tvorbě svých her. Představa, že může uspět jen jeden a musí toho docílit tím, že zničí toho druhého, takhle to v průmyslu dneska zkrátka nefunguje,“ vysvětluje.

Microsoft navíc od roku 2014 vlastní Mojang a Minecraft je neopomenutelnou značkou prakticky na jakékoliv platformě, kde se kdy objevil. Takže i na PlayStationu: „Díky Minecraftu jsme vlastně jedním z největších vydavatelů u Sony. Máme dobré vztahy se Sony PlayStation i s Nintendo Switch.“

Do koktejlu konzolových válek se na podzim chystá zamíchat také Google se svou Stadií, i když průzkumy a analýzy naznačují, že tahle služba možná zdaleka nebude tak revoluční, jak by si technologičtí giganti přáli. Každopádně podle Spencera můžeme nadále očekávat, že budou firmy pěstovat spíše vzájemně prospěšné vztahy než nenávistné štvanice.

Nejnovější články