YouTube se chce stát platformou pro interaktivní příběhy
zdroj: tisková zpráva

YouTube se chce stát platformou pro interaktivní příběhy

11. 4. 2019 13:14 | Byznys | autor: Šárka Tmějová |

Black Mirror Bandersnatch se před pár měsíci dočkalo pozornosti většiny předplatitelů Netflixu, rozhodně se ale nedá říct, že by interaktivní filmy byly nějakou novinkou. Rozhodnutí YouTube přijít s platformou pro jejich vytváření a sledování až teď, se tak může zdát trochu překvapivým. Ale lepší pozdě než nikdy. Když můžete na Netflixu hrát hry od Telltale, proč nehrát hry mezi klipy s koťátky a obsahem kabelky vaší oblíbené youtuberky?

Interaktivní divize YouTube začne fungovat pod vedením Bena Rellese a bude se soustředit na větvení videí a jeho využití v živých přenosech. Diváci si tak při premiérách budou moct třeba společně odhlasovat, jakým směrem se má příběh zrovna ubírat.

Doteď jste si na YouTube maximálně směli vybrat, jakou reklamu zrovna chcete vidět, ale plně interaktivní programy jsou podle společnosti náročnější na implementaci. Ve větvení se vám kupříkladu musí do paměti načíst několik videí naráz, aby volba mohla být plynulá.

YouTube má něco ze své programové nabídky a nových nástrojů pro tvůrce představit příští měsíc, zatím ale není jasné, jestli součástí oznámení už budou interaktivní příběhy. Kromě Netflixu do rozvoje filmů a seriálů s volbami investuje také americký řetězec Walmart. Čeká nás renesance interaktivních filmů? Uvidíme.

Nejnovější články