Změny ve vedení THQ, Bilsona nahradí zakladatel Naughty Dog
zdroj: tisková zpráva

Změny ve vedení THQ, Bilsona nahradí zakladatel Naughty Dog

30. 5. 2012 11:04 | Byznys | autor: Aleš Smutný |

V THQ to celkem vře. Sérii oznámení o rušení projektů nebo jejich přesunutí nyní...

V THQ to celkem vře. Sérii oznámení o rušení projektů nebo jejich přesunutí nyní doplňují personální změny. Z pozice ředitele THQ odstoupila známá postava, Danny Bilson. Jde o výsledek změny strategie, kdy se chce THQ soustředit na vlastní osvědčené značky a ne draze (a velmi často prodělečně) investovat do licencování cizích značek – což Bilsonovi moc nevyšlo. Oficiálně Bilson odchází aby „se věnoval jiným projektům“, ale jde spíše o jasný signál, že jeho strategie fatálně selhala. Příliš rozmáchlé plány se na hodnotě THQ v posledním půlroce začaly projevovat a ve společnosti začali bít na poplach.


Na obranu Bilsona je třeba říci, že sám nebyl tím, kdo by licencování a podporu casual titulů podporoval. Naopak, jeho cílem bylo vytvoření silných vlastních značek, podpořených mohutným marketingem. Mnozí mu tleskali, ale... ale jeho tituly, které měly tvořit rodinné stříbro společnosti, prostě nebyly dost dobré. Strategie vytváření výdělečných vlastních titulů i za cenu zvýšených nákladů není špatná, ale výsledek u THQ? Red Faction selhal. Homefront nebyl dost výdělečný. Metro 2033 jen dobré. Darksiders chyběl velký krok ke strhujícímu hitu. Space Marine nedokázal ustanovit linii pro WH40K hry. 

Nyní jej tedy na pozici nahrazuje Jason Rubin, jeden ze zakladatelů Naughty Dog, který stojí především za sérií Uncharted, ale třeba také Crash Bandicoot. U vzniku Uncharted už ale Rubin nebyl, protože Naughty Dog v roce 2005 opustil. Jedním z důvodů pro něj bylo nedostatečné ocenění nových a talentovaných vývojářů ze strany vydavatelů.

Poté rozjel sérii projektů, které jej díky jejich kvalitě zavedly do Fox Interactive Media. I odsud odešel a po menších odbočkách jej nyní najala THQ na Bilsonovo místo, které je ve strategii společností klíčové. Přichází s ním i Jason Kay, který Rubina během posledních let provázal na všech klíčových projektech, včetně Flektor a Monkey Gods.

Podle Rubina je úmysl vytvářet vlastní silné značky chvályhodný a je třeba se jej držet. Pro něj to znamená velkou tvůrčí svobodu v oblasti manipulace s budoucími projekty. Jde jen o to, že musí mít lepší výběr a strategii, než Bilson, jehož marketingové kampaně sice byly působivé, ale nedokázaly samy o sobě zajistit finanční úspěch her. Jeho přímým nadřízeným bude Brian Farrell, šéf THQ. Je zcela jasné, že si od Rubina slibuje to, že dokáže uspět tam, kde Bilson selhal. Tedy ve tvorbě ne „jen dobrých“ (a drahých) projektů, ale i těch, které dokáží samy sebe prodat.

S Bilsonem odchází i Dave Davis. „Danny Bilson udělal pro THQ kus práce a my mu za jeho snahu děkujeme. Společně s Dannym byl Dave klíčovou osobou, která dostávala naše velké tituly do produkce“, vyjádřil se Farrell. Mezi řádky jde ale jasně číst, že snaha prostě někdy nestačí...

Nejnovější články