Alma zase straší: betatest F.E.A.R. Online odstartuje 26. května
zdroj: tisková zpráva

Alma zase straší: betatest F.E.A.R. Online odstartuje 26. května

20. 5. 2014 10:22 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Devět křížků na hrbu a pořád se na F.E.A.R. vzpomíná, navíc spíš v dobrém. Někdo uctívá atmosféru, já chování nepřátel, další zase multiplayer. Snad právě hráči z poslední skupiny vyznavačů S.T.R.A.CH.U. by si mohli najít k cestu k loni oznámené střílečce F.E.A.R. Online, která po dlouhatánském alfa testu přejde 26. května do fáze betatestu. Přihlásit se o svůj beta klíč můžete hned teď na stránkách hry, ale možná vám přijde vhod stručná rekapitulace obsahu.

Za vývojem hry nestojí ani původní tvůrci z Monolithu, ani jejich nástupci z Day 1 Studios. Pro Aeria Games hru vyvíjí korejské studio Inplay Interactive, které převzalo mytologii původních her, a snaží se do multiplayerové střílečky napíchat i příběhové sekvence.

Středem pozornosti je samozřejmě nebohá Alma, která je po událostech z prvního F.E.A.R.u volná a páchá ve Fairportu všemožnou neplechu společně s ozbrojenou ochrankou Armacham Technology Corporation a celou řadou monster.

Hráči prvních dvou her v sérii situaci dobře znají. Kdo ani jeden díl původní trilogie nehrál, postačí mu informace, že ve F.E.A.R. Online proti sobě stojí právě vojáci Armachamu a blíže neurčené vládní jednotky s psionickými schopnostmi. Jestli jsou to všechno synové a dcery Almy vám neřeknu, ale zpomalovat čas pravděpodobně umí. A kdyby jenom to.

Stejně jako každá jiná onlineovka musí i F.E.A.R. Online krapet nelogicky obsahovat crafting zbraní, aby si každý hráč mohl z různých součástech postavit vlastní stříkačku. Smysl mi to v kontextu hry nedává, ale nejsem kovaný hráč multiplayerovek, vím houby, co má a nemá smysl.

F.E.A.R. Online přinese standardní nabídku PvP i PvE módů na celkem desítce map. Team Deathmatch, Deathmatch nebo Team Demolition jsou multiplayerové klasiky. Z PvP módů je proto nejzajímavější Soul King převzatý z třetího F.E.A.R.u, ve kterém se hráč snaží sbírat duše zemřelých nepřátel, aby získal nové schopnosti. Kdo má nejvíc duší, vyhrává. Nic těžkého, ale zábavné by to v až osmi hráčích být mohlo.

PvE módy jsou ohlášeny zatím jenom dva, oba fungují na bázi kooperace až pro čtyři hráče. Podstatou módu Escape je útěk a záchrana vlastních životů, zatímco Scenario mód by měl akci obalit příběhovou omáčkou zahrnující Almu, výzkum a třeba i zmizení Delta jednotek společně s bývalou ředitelkou Armachamu Genevieve Aristide.

zdroj: Archiv

Slibovaná odhalení, jak to všechno skutečně bylo, si ale tvůrci mohou strčit za klobouk. Všechno už víme, alternativní verze nejsou nutné. Spíš by se měli soustředit na úpravy hry na základě ohlasu hráčů z beta testu. Znovu připomínám, začne už 26. května a v případě zájmu si o svůj klíč můžete zaškemrat na oficiální stránce hry.

Nejnovější články