Audiovizuálně úchvatná Archaica přinese chytře navržené hádanky a sugestivní atmosféru
zdroj: tisková zpráva

Audiovizuálně úchvatná Archaica přinese chytře navržené hádanky a sugestivní atmosféru

15. 8. 2017 9:15 | Novinky | autor: Patrik Hajda |

Základní herní mechanismus spočívající v nastavování zrcadel tak, aby odrážela paprsek procházející krystaly, není nijak originální. Když k tomu však přidáte okouzlující grafiku, líbeznou hudbu, a dokonce i náznak příběhu, mohla by Archaica: The Path of Light nabídnout velmi příjemný zážitek.

Jedná se o vůbec první projekt dvou bratrů ze studia Two Mammoths, kteří o sobě dali poprvé vědět před rokem. Tehdy, po dvou letech vývoje, už viděli brzký konec svého úsilí s datem vydání na konci loňského roku. Vývoj 80 precizně vytvořených úrovní si nakonec ukousl více jak tři roky, ale o to unikátnější zážitek by mohla hra nabídnout.

Zajímavost celého projektu tkví v péči, s jakou jsou jednotlivé úrovně vytvořeny. Tvůrci si totiž dali nesnadný cíl, aby každý puzzle byl něčím skutečně originální. Střídají se zde různorodá prostředí, od letních plání, přes útroby sopky a chladné katakomby, až k tajemným chrámům. Originální by měly být i samotné hádanky, které se později neomezují jen na zrcadla.

zdroj: Archiv

Aby tvůrci docílili opravdu zajímavých úrovní, nevytvořili pouze výsledných 80, ale rovnou několik stovek, ze kterých pak vybrali jen ty, které jim přišly opravdu výjimečné. Všechny úrovně jsou navíc protkány příběhem. V roli vyvoleného se vydáváte na legendární cestu světla, jejíž zdolání má zachránit svět před hrozící katastrofou. Není to nic zázračného, ale jako prostředek k propojení hádanek to stačí, protože tíha atraktivity hry stejně leží právě na zpracování puzzlů.

Jestli tvůrci nepromarnili vývojem hry 3 roky svého života, uvidíme již brzy. Archaica: The Path Of Light vychází 8. září na Steamu.

Nejnovější články