Autor původního X-COMu připravuje horovou strategii Phoenix Point
zdroj: tisková zpráva

Autor původního X-COMu připravuje horovou strategii Phoenix Point

26. 4. 2017 10:49 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Jak jinak by měla vypadat hra od Juliana Gollopa, který stojí za původní sérií X-COM od MicroProse, než právě jako tahle populární tahová strategie? Ano, Phoenix Point nese jasné znaky jejího pokračovatele, ale styl je výrazně odlišný a postapokalyptické zasazení a koncept emzáků se spíš blíží Stephenu Kingovi a Johnu Carpenterovi. Prostě mnohem hororovější vizuální zpracování. Gollop a studio Snapshot teď hledají finanční podporu na Figu. Jsem si jistý, že se jim dostane, protože z videa a nových informací je jasně, že se chystá chuťovka pro fanoušky tohoto žánru.

Ve Phoenix Pointu nebojujete o osud Země tak, jak ji známe, ta totiž padla. Roztátý permafrost uvolnil do oceánů agresivní mimozemský genetický materiál a než se lidstvo rozkoukalo, evoluční válka byla skoro prohraná. Zatímco oceány už patří mimozemšťanům, o souš se ještě vede válka. Nicméně, emzáci mají na své straně mikrobiální mlhu, která je nejen skrývá, ale také rozšiřuje jejich genetickou rekonstrukci původních obyvatel.

Lidé se seskupují v izolovaných metropolích, přičemž je Země rozkouskované mezi různé frakce. Obnovu Země měly původně vést jednotky Phoenix Project, jenže když byla aktivována vaše buňka, ukázalo se, že s ostatními nemáte kontakt a globálního plánu se stává váš osamělý boj s emzáky, ale občas i jinými lidskými frakcemi, které se rozhodly hrát na sebe.

zdroj: Vlastní

Při pohledu na video a obrázky i tak vidíte, že Phoenix Point je nová verze X-COMu. Nicméně, Gollop sám zdůrazňuje, že v některých ohledech se hra bude koncepčně lišit. Jednou z hlavních změn bude samotný vývoj obtížnosti. Zatímco v předešlých hrách – a platí to i pro sérii od Firaxisu – jste začínali v nevýhodě proti mimozemšťanům, jak jste získávali nové technologie, hra byla lehčí a lehčí. Zde se ovšem bude nepřítel průběžně vyvíjet. Systém spočívá v tom, že na jednotlivé „šasi“, bude hra nasazovat odlišnou organickou výzbroj, která se adaptuje na vaši taktiku. Používáte hodně odstřelovačky? Očekávejte maskované emzáky se silným krunýřem. Naopak varianty, které jsou proti vám neefektivní přestane AI používat.

Umělá inteligence bude řídit i lidské frakce, které mají dlouhodobé i krátkodobé cíle a vyjednávání s nimi může přerůst ve spojenectví i válku. Nicméně, hlavním nepřítelem jsou mimozemští mutanti. Phoenix Point do hry přidává i bossy, což jsou obrovitá monstra, která na kolena, či hlavohruď, srazí jen pečlivé plánování. Bossové sami šíří mikrobiální mlhu, líhnou se z nich nové larvy a když dojde na boj, musíte z nich nejprve odstřílet ochranné části, případně je oslabit, než vůbec dojde na tnutí „do živého.“

Ohledně tak módního zakomponování multiplayeru, se Gollop nakonec rozhodl jej vynechat, protože se chce soustředit na kampaňovou složku, což je u mne správné rozhodnutí. Ale nebudu v tom asi sám, podle průzkumů, které Snapshot udělal po multiplayeru toužilo minimum hráčů. Naopak, co chtěli, byl vývoj vašich vojáků, výzkum, práce s globální mapou a zničitelné prostředí. To vše zde najdete. Ačkoliv se mi XCOM od Firaxisu líbil a bavil mne desítky hodin, jsem rád, že Phoenix Point jde cestou sci-fi hororu a představuje svět, ve kterém se opravdu bojíte, co na vás vyskočí zpoza rohu.

Tvůrci chtějí na Figu vybrat 500 tisíc dolarů a protože za půl dne už mají polovinu vybranou, nebojím se, že by snad částku nevybrali. Hru si můžete zajistit od příspěvku za 30 dolarů, ovšem ke každému příspěvku, včetně toho za 10 dolarů, dostanete klíč na Chaos Reborn, předchozí Gollopovu hru. Popravdě řečeno se na Phoenix Point začínám opravdu těšit a jediné, co mi tohle očekávání kazí je fakt, že vydání je plánované až na konec příštího roku, takže… času dost. Bohužel.

Nejnovější články