Aktuálně všichni napjatě čekají na experimentální build s pořadovým číslem 0.63. Ten dorazí někdy v příštím roce a nedlouho nato se z něj stane takzvaný stabilní build, též označovaný jako beta. Beta je prvním ze tří bodů, díky kterým bude rok 2018 tím vůbec nejvýznamnějším v historii vývoje DayZ.
Mezi zbylé dva body patří přechod bety do hotové plné verze hry (buildu 1.0.), která se zároveň podívá i na konzoli od Microsoftu. Beze srandy, to vše chtějí v Bohemia Interactive stihnout v příštím roce. „Tento závazek děláme s vědomím našich předešlých chyb v plánování. Myslíme to naprosto vážně,“ říká vedoucí producent Eugen Harton ve svém blogovém příspěvku.
Rovnou jsem vás na jeho obsáhlý článek odkázal, protože vypisovat se zde se všemi informacemi, kterých je vážně požehnaně (kategorie jsou i rozbalovací), by zabralo celé odpoledne. V článku se dozvíte přesné typy zbraní, vozidel a zvířat, které se ve hře nacházejí teď, které tam budou od začátku bety, které přibudou v dalších updatech a se kterými můžeme počítat ve verzi 1.0.
Osobně vyjádřím radost nad zařazením klasického řvoucího dříče V3S („Vejtřaska“) již do základní bety a plánem mít v plné verzi vozy Škoda 120 a 1203. Odkaz českých veteránů se zkrátka musí šířit! Jinak se časem počítá i se stavbou základny, barikádováním, motorkami, letadly, oblastním výskytem nemocí a znečištění, nebo třeba s různými typy munice.
Nezbývá než popřát vývojářům, ať se jim rok 2018 do puntíku povede a my tak dostaneme důvod se po letech vrátit ke hře, jejíž kořeny daly vzniknout obrovskému množství her a vlastnímu survival žánru.