DayZ svou dlouhou cestu začalo už v roce 2012 coby fanouškovský mod pro Armu 2, který si během prvních čtyř měsíců po vydání zahrálo přes milion lidí. Původní autor modu Dean Hall spustil early access osamostatněného DayZ ve spolupráci s Bohemia Interactive o rok později, kvůli problémům při vývoji nicméně vedení projektu opustil.
zdroj: Archiv
Na Xboxu je online survival v předběžném přístupu teprve od loňského srpna, pak už ale šlo pro DayZ všechno ráz naráz. Z alfy se do bety přehouplo během listopadu a verze 1.0 s fanfárami vyšla v prosinci. Byť bez spousty slibovaného obsahu, který do hry budou vývojáři přidávat postupně.
Plnohodnotné vydání pro Xbox One je naplánované na 27. března. Původně měly obě konzolové verze vyjít současně, nyní se ale o vydání na PlayStationu 4 zase nemluví. V případě DayZ však zřejmě platí, že kdo si počká, ten se někdy časem určitě dočká. Jen si musíte počkat déle.