Český sandboxový survival Space Engineers po pěti letech opouští early access
zdroj: tisková zpráva

Český sandboxový survival Space Engineers po pěti letech opouští early access

21. 2. 2019 15:43 | Novinky | autor: Patrik Hajda |

Češi si se svými hrami dávají opravdu na čas. DayZ bylo v různých typech předběžného přístupu přes pět let, Kingdom Come to také trvalo několik let, Medieval Engineers před dvěma dny oslavili čtvrtý rok v early accessu a Space Engineers z něj příští týden vystoupí po víc než pěti letech. A máme prý očekávat velké změny.

Ve čtvrtek 28. února v 18:00 nabydou Space Engineers plnoletosti, zbaví se nálepky early access a stanou se plnou hrou. A to mnohem plnější, než je v těchto dnech. Předběžný přístup potrvá do nadcházejícího pondělí, kdy v jedenáct dopoledne dojde k vyčištění serverů a hra bude nedostupná čtyři dny až do svého vydání.

Plná verze vyjde spolu s jedním z největších updatů, který se od začátku roku v menších dávkách testoval v komunitě hráčů. Podle šéfa studia Keen Software House Marka Rosy je tento update skutečným game changerem. Změny se dotknou téměř každého survival prvku hry, přibude spousta nových stavebních bloků, scénáře, nováčci se neztratí díky postupně odemykaným blokům a mnoho, mnoho dalšího.

zdroj: Archiv

„S tímto updatem se sandbox vyvine ve hru,“ píše Marek Rosa ve svém blog postu o chystaném updatu. V posledním postu o datu vydání ale ujišťuje všechny fanoušky, že vývoj vydáním rozhodně nekončí. „Tohle není konec. Tohle je pouze začátek!“ Znamená to, že i v nadcházejících měsících a možná i letech počítejte s dalším obsahem, ať už v podobě nových bloků, scénářů, nebo funkcí.

Space Engineers stále zůstává prioritou studia, mezi které patří i port hry na Xbox One. Že se hře opravdu daří, dokazují Rosou zveřejněná dvě čísla. Počet aktivních uživatelů každý měsíc přesahuje 200 tisíc (v době psaní článku Steam Charts vykazují přes 2 tisíce souběžných hráčů, přičemž měsíční maxima souběžných hráčů se po mnoho měsíců stabilně drží kolem 6 tisíc).

Druhé číslo se týká prodejů. Za pět let v early accessu se Space Engineers mohou pochlubit 3 miliony prodaných kopií. Takového Kingdom Come: Deliverance sice prodalo 2 miliony za pouhý rok, ale nemá smysl srovnávat plný start s early accessem a krásně vypadající RPG s vesmírným survival sandboxem.

Po opravdu dlouhé době tak konečně přijde čas na recenze velmi populárního titulu, o kterém už snad každý ví, že za to stojí. Pokud je vám tedy tento žánr blízký. Sám jsem velmi zvědavý, v jakém stavu hra nakonec vyjde a co vše nabídne. Mé poslední setkání s ní už pár let pamatuje a do jejího vesmíru se rozhodně vydám. Konečně naplno.

Nejnovější články