Clockwork Empires vypadá jako bizarní mix několika prvků. V první řadě jsou tu vaši kolonisté, kteří mají unikátní vlastnosti a tak kromě práce na stavbě kolonie budou propadat různým zálibám a v některých případech i zoufalství. Protože, jak vás poučí trailer, zoufání vede k okultismu a okultismus k vraždám a zjevování se velkých, chapadlovitých monster, k dispozici máte i vyšetřovatele, kteří mají za úkol okultní činnost monitorovat a případně likvidovat podezřelé jedince.
Tady by se k budovatelské strategii měl přidat i prvek rozhodování, kdy bude na vás, zda někoho necháte vyšetřovatelem odpravit a nebo jej necháte žít, byť s rizikem, že vám možná se svými kamarády přivolá na kolonii invazi démonů, s níž budou mít problém i mechaničtí vojáci Jejího Veličenstva. Navíc, třeba pro daného kolonistu máte slabost… a kdo by mu neodpustil trochu toho kanibalismu, vždyť v krizové situaci na člověka přichází různé chutě.
Nápad studia Gaslamp je rozhodně dobrý a neokoukaný. Problém tkví v tom, že early access verze rozhodně nebyla technicky dotažená a to ani pár týdnů před vydáním, k němuž dojde dnes. A pokud by se plná verze měla potýkat jen s částí problémů, které sužovaly předběžný přístup, byl by to průšvih. Dnes večer uvidíme, zda studio nešlo se svou kůži na trh příliš brzy.
zdroj: Archiv