Divná, ale roztomilá budovatelská strategie The Colonists směřuje do early accessu
zdroj: tisková zpráva

Divná, ale roztomilá budovatelská strategie The Colonists směřuje do early accessu

27. 10. 2017 9:18 | Novinky | autor: Václav Pecháček |

Rozkošní futurističtí robůtci kácí stromy, rybaří, chovají ovečky, stavějí koleje pro parní lokomotivy, a ze vší té práce námahou zavírají svá digitální očka. Je to nebývale absurdní scéna, a také každodenní realita budovatelské strategie The Colonists, která se pomalu chystá do předběžného přístupu. Vaším úkolem bude ujmout se vaší roztomilé pracovní síly a vybudovat na cizí planetě takovou infrastrukturu, aby tam pohodlně mohli dorazit kolonisté z masa a kostí.

Je to celkem zajímavý nápad – většina budovatelských strategií pracuje s tím, že čím víc se vám zvýší populace, tím víc pracovní síly máte k dispozici. Pokud ale správně chápu koncept The Colonists, tady běžní obyvatelé pracovat nebudou. Proč by se namáhali, když mají své modrobílé automatizované otroky, že?

Čeká vás plejáda klasických aktivit od stavění cest a domů přes získávání různých surovin až po válčení s rivalskými civilizacemi. Jen mi na tom přijdou vážně divné dvě věci. Zaprvé, pokud se jedná o cizí planetu, proč se tak silně podobá Zemi? Kdo chce smrky, když můžete mít divné chapadlovité červené věci, co se živí křemíkem a milerády baští roboty?

Doufám, že za kolonizační snahu je zodpovědná nějaká mimořádně odporná mimozemská rasa, která se snaží obsadit Zemi a vyhladit přitom všechny jeskynní muže a ženy, na které narazí, protože jinak by byl terestriální grafický styl promarněnou příležitostí.

zdroj: Archiv

Proč jsem zmínil zrovna jeskynní lidi? Váže se s tím ona druhá podivnost The Colonists – věky. Vaši robůtci si projdou různými civilizačními fázemi od doby kamenné přes éru parních strojů až po supermoderní budoucnost. Ale… jak to? Proč musíte vynalézat nové technologie, když vás sem evidentně poslala technologicky extrémně vyspělá civilizace? Jasně, vlaky jsou fajn, ale vždyť určitě máte ve svých hlavičkách stažená schémata pro stavbu vesmírných lodí, protože proč byste neměli, když jste v jedné přiletěli?

No, smysl mi to tedy úplně nedává, ale zatím ještě nad robotickými kolonisty nebudu lámat hůl. Zaprvé se pořád ještě můžu dočkat nějakého nečekaného dějového zvratu, zadruhé tu o děj vůbec nejde, a zatřetí je potřeba uznat, že robůtci jsou vážně roztomilí – vypadají jako potomci WALL-E a EVE ze známého filmu od Pixaru.

Předběžný přístup bude spuštěn na Steamu 9. listopadu letošního roku a plná verze by měla následovat někdy kolem dubna a května 2018. V early accessu vás čekají plně funkční mechaniky a několik úvodních věků až do toho industriálního, během vývoje pak přibyde moderní doba, multiplayer, dronová transportace, lodě a další mapy i scénáře, a kromě toho také možná něco z toho, co si vysní komunita. 

Nejnovější články