Vývojáři si nastavili šibeniční termín na prosinec letošního roku. Nechtějí prý opakovat chyby tvůrců z Valve, kteří na dokončení prvního Half-Life měli s největší pravděpodobností zoufale málo času, a nemohli konci hry věnovat tolik péče, jako zbytku hry.
Aby však léto neotevřeli jen smutnými zprávami, podělili se s námi tvůrci Black Mesa o informace z vývoje a pochlubili se s prvními obrázky prostředí světa Xen, které vidíte okolo. Vzhledem k délce vývoje bylo nutné inovovat pomalu stárnoucí grafickou stránku celé hry, aby právě vyvíjený Xen nebyl vytržený z celkového kontextu Black Mesa.
Vývojáři z Crowbar Collective si pohráli s dynamickým osvětlením enginu Source, které teď odpovídá next-gen standardům. Tato nová technologie nenahrazuje všechny světelné zdroje hry, ale umožňuje tvůrcům lépe nasvítit místa, která to potřebují nejvíce.
Kromě dynamického světla se pracuje na celkovém sladění barevného vzezření hry. Na některých místech je to vidět méně, na kterých více. Z gifu níže jde vidět, že výrazně ubyla žlutá barva, bez které hra působí realističtějším dojmem.
Poslední novinkou je úprava držení zbraní. Tvůrci měli co dělat, aby přemapovali kosti existujících animací postav z Half-Life 2, ale nakonec se to povedlo. Výsledkem je eliminace prolínání rukou se zbraněmi.
Dokončení Black Mesa se tedy plánuje na prosinec letošního roku (to budou ale pěkné Vánoce), takže máte ještě půl roku čas na opáčko z Half-Life nebo průchod doposud vydané verze Black Mesa.