Vaším základním úkolem, tedy minimálně v předběžném přístupu, bude přežít. Velitelka Jessica Rainerová má totiž k dispozici pouze lehkou kombinézu, v níž se bohužel nenachází zrovna štědrá zásobárna kyslíku. Při svých výletech si tedy musíte dávat pozor, abyste se příliš nevzdálili od obytné budovy, v níž se můžete také vyspat, doplnit baterie a provádět další klíčové úkony nezbytné k tomu, aby se Mars nestal astronautčiným hrobem.
Proč byste vlastně měli někam lézt? Zpočátku asi hlavně kvůli pěkným fotkám. Lacuna Passage totiž nabízí speciální fotografický mód, díky němuž můžete pořídit screenshoty v mnohem lepší kvalitě, než to dokáže váš počítač sám o sobě. Rozsáhlý terén ovšem není náhodně generovaný, což je z hlediska objevování neznámého trochu smůla – i když narazíte na nádherné červené údolí zalité slunečním světlem, můžete si být jistí, že spousta dalších lidí na něj přijde také. Ale pokud vyfotíte opravdu pěknou fotku, chlubit se s ní můžete i tak.
Vývojáři mezi své inspirace řadí například adventuru Gone Home, což se naplno projeví v příběhovém módu. Tam budete zkoumat nedávno opuštěnou základnu a prostředí kolem ní a postupně si uvědomíte, že tady něco nehraje ještě daleko víc, než jste si původně mysleli. To je ostatně patrné ze záběrů dema, které, ač pochází z roku 2015, rozhodně dokáže navodit pořádně mysteriózní atmosféru. Kam se všichni poděli? Jak se jim podařilo během pár dnů postavit tolik budov? A co znamenají krystaly, které našel ruský kosmonaut Moroškin pod marťanským povrchem?
zdroj: Vlastní
Odpovědi na všechny tyhle otázky mě upřímně zajímají. Je docela škoda, že předběžný přístup, startující 17. května, je neposkytne. Ale pěkná procházka po Marsu taky není k zahození, jen za ni budete muset zaplatit 16 euro.