Mavericks: Proving Grounds slibuje battle royale s 400 hráči a MMO s tisícem
zdroj: tisková zpráva

Mavericks: Proving Grounds slibuje battle royale s 400 hráči a MMO s tisícem

20. 2. 2018 14:55 | Novinky | autor: Patrik Hajda |

O PlayerUnknown’s Battlegrounds a jeho „kopírkách“ padlo tolik informací, že už to snad ani nikoho nemůže zajímat. Nicméně napodobitelů toužících po úspěchu bude neustále přibývat. Často jde o nezajímavé projekty, které už od pohledu nemají moc šancí prorazit, ale pak se objeví šílenost v podobě Mavericks: Proving Grounds, která zní tak neuvěřitelně, až to musí být pravda. Nezvykle vysoký počet hráčů je jen špička ledovce.

K představení hry došlo na akci Weekender pořádanou webem PC Gamer, kde kromě pár těžko uvěřitelných informací a jednoho nicneříkajícího videa nezaznělo prakticky nic. Ale i to něco málo dokáže vzbudit mou zvědavost. Jak už hlásá titulek, Mavericks: Proving Grounds nabídne battle royale mód s 400 hráči. Tato část hry dorazí ještě letos, zatímco příští rok se k ní přidá ještě survival MMO s podporou až 1 000 hráčů.

Video níže ukazuje pouze krajinu a v ní se rozléhající výstřely, ale o samotné hratelnosti nevíme prakticky vůbec nic. Svět má mít rozlohu 12 kilometrů čtverečních (kdo hraje Kingdom Come, ten ví, jak dlouho trvá přeběhnout jejích 16 km², ale to není nic proti PUBG a jeho 8x8 km), a co mě fascinuje asi nejvíc, dokáže udržet všechny změny prostředí. Tím se myslí především to, že hráči zanechávají stopy v měkkém podkladu a svým pohybem deformují trávu, křoví atd. Stopování ostatních zní docela dobře, nemyslíte?

zdroj: Vlastní

Svět má být skutečně živoucím místem, o což se postará divoká zvěř, dynamické počasí, a dokonce i svévolně se šířící požáry. James Thompson, tvůrce hry ze studia Automaton, v rozhovoru s PC Gamerem vyzdvihuje, že Mavericks: Proving Grounds se kloní mnohem víc k simulaci než jiné hry v tomto mladém žánru.

Pokud vás zajímá, jak se tvůrcům podařilo vytvořit obsáhlý svět, který pojme 400 hráčů a pamatuje si jejich stopy a jimi zlámané větvičky, pak si zjistěte něco o technologii SpatialOS od Improbable, na níž hra běží. Technologie byla vytvořena přesně pro tyto účely – umožnit vývojářům vytvářet obří světy s dlouhotrvajícími efekty.

Všechno to zní až moc růžově na to, aby to byla pravda, ale v tomto případě asi není třeba pochybovat. Tvůrcům s důvěryhodností pomáhá jejich první před rokem vydaná hra Deceit, kterou si vyzkoušelo 2,5 milionů hráčů a na Steamu není hodnocena vůbec špatně. Klidně si ji zkuste, je zdarma, a právě teď ji hraje 1 400 lidí.

Jedna věc je věřit vývojářům, že na takové hře vůbec dělají a druhá zase, že ji dotáhnou do konce. V tomto směru mají oporu ze strany investorů, kteří do firmy nasypali 10 milionů dolarů. Upřímně doufám, že se nemalé ambice podaří přetvořit v povedenou hru. Více informací se dozvíme v březnu na vývojářské konferenci GDC.

Nejnovější články