K představení hry došlo na akci Weekender pořádanou webem PC Gamer, kde kromě pár těžko uvěřitelných informací a jednoho nicneříkajícího videa nezaznělo prakticky nic. Ale i to něco málo dokáže vzbudit mou zvědavost. Jak už hlásá titulek, Mavericks: Proving Grounds nabídne battle royale mód s 400 hráči. Tato část hry dorazí ještě letos, zatímco příští rok se k ní přidá ještě survival MMO s podporou až 1 000 hráčů.
Video níže ukazuje pouze krajinu a v ní se rozléhající výstřely, ale o samotné hratelnosti nevíme prakticky vůbec nic. Svět má mít rozlohu 12 kilometrů čtverečních (kdo hraje Kingdom Come, ten ví, jak dlouho trvá přeběhnout jejích 16 km², ale to není nic proti PUBG a jeho 8x8 km), a co mě fascinuje asi nejvíc, dokáže udržet všechny změny prostředí. Tím se myslí především to, že hráči zanechávají stopy v měkkém podkladu a svým pohybem deformují trávu, křoví atd. Stopování ostatních zní docela dobře, nemyslíte?
zdroj: Vlastní
Svět má být skutečně živoucím místem, o což se postará divoká zvěř, dynamické počasí, a dokonce i svévolně se šířící požáry. James Thompson, tvůrce hry ze studia Automaton, v rozhovoru s PC Gamerem vyzdvihuje, že Mavericks: Proving Grounds se kloní mnohem víc k simulaci než jiné hry v tomto mladém žánru.
Pokud vás zajímá, jak se tvůrcům podařilo vytvořit obsáhlý svět, který pojme 400 hráčů a pamatuje si jejich stopy a jimi zlámané větvičky, pak si zjistěte něco o technologii SpatialOS od Improbable, na níž hra běží. Technologie byla vytvořena přesně pro tyto účely – umožnit vývojářům vytvářet obří světy s dlouhotrvajícími efekty.
Všechno to zní až moc růžově na to, aby to byla pravda, ale v tomto případě asi není třeba pochybovat. Tvůrcům s důvěryhodností pomáhá jejich první před rokem vydaná hra Deceit, kterou si vyzkoušelo 2,5 milionů hráčů a na Steamu není hodnocena vůbec špatně. Klidně si ji zkuste, je zdarma, a právě teď ji hraje 1 400 lidí.
Jedna věc je věřit vývojářům, že na takové hře vůbec dělají a druhá zase, že ji dotáhnou do konce. V tomto směru mají oporu ze strany investorů, kteří do firmy nasypali 10 milionů dolarů. Upřímně doufám, že se nemalé ambice podaří přetvořit v povedenou hru. Více informací se dozvíme v březnu na vývojářské konferenci GDC.