Důvodů je hned několik, nicméně jim dominuje fakt, že se pořadatelé snaží přilákat mladší generaci a vidí čísla, která generují herní turnaje po celém světě. V tom, že asi má smysl vůbec začít řešit co to ty esporty jsou a zda by se nedalo na něčem spolupracovat asi podpořil i fakt, že na panasijské olympiádě v roce 2022 budou hry medailovým sportem (psali jsme více zde). Je také třeba říct, že panasijské hry nemají s klasickou Olympiádou nic společného.
Estanguet jasně říká, že momentálně je v plánu pouze jakési zmapování situace a možností. „Mladí se o esporty a podobné věci zajímají. Proto bychom se o to měli zajímat. Setkejme se s nimi. Zjistěme, zda dokážeme najít společnou řeč. Nechci od začátku říkat kategorické ‚ne‘. Myslím, že bude zajímavé jednat jak s Mezinárodním olympijským výborem, tak esportovou rodinou a pokusit se pochopit, oč se jedná a proč je to tak úspěšné odvětví.“
Zatím tedy není nic jisté a kdybych měl osobně tipovat, dojde k nějakému kontaktu, ale konzervativní přístup olympijského výboru hry do medailových disciplín nepustí. Samozřejmě, finanční stránka propagace esportů může být pro byznys jakým Olympiáda je zajímavá, ale rozhodně zde nejsme ve stejné situaci, jako zmíněné Asijské hry – tam totiž bude celou propagaci v Číně zajišťovat čínský kolos Alibaba Group, který bude z téhle masivní reklamy těžit, protože má v portfoliu i herní portály a firmy. Stejně jako Asijský olympijský výbor. Pro pařížské hry zde (zatím) žádná taková zájmová skupina neexistuje.