Vanquish původně vyšla již před sedmi lety na tehdejší generaci konzolí Xbox 360 a PlayStation 3, kdy jí poháněl engine Havoc. Ten se s PC verzí samozřejmě nezměnil, prošel ale značnými změnami, aby hra dokázala konkurovat dnešnímu trhu. Předně došlo na úplné odemčení snímkování a hladkému chodu hry v 60 FPS, tvůrci vylepšili textury a rozlišení se navýšilo na moderních 4K. Nezapomnělo se ani na lepší stíny, nasvícení, antialiasing, anisotropické filtrování a další cizí slova známá z nastavení her.
zdroj: Archiv
Hratelnost zůstala naštěstí netknutá. Na dnešní poměry jde stále o výtečnou střílečku s velice zábavným soubojem jak na blízko, tak i na dálku s neustálým využíváním efektivního a i efektního klouzání se po bojišti.
Spolu s vydáním můžete shlédnout 8 minutový vývojářský deníček, pojednávající o tehdejším vývoji hry. Jak se tvůrci snažili vyhovět Mikamiho požadavkům, aby bitvy vypadaly jako vylodění v Normandii, aby hra byla opravdu svižná a nezdržovala se zbytečným krytím, jak docílit unikátnosti bossů, kde minimálně jeden je celý založený na fyzice Havocu atd.
Pokud jste se s Vanquish kvůli absenci konzole ještě nesetkali a láká vás opravdu, ale opravdu hodně akční sci-fi střílečka, ve které kombinujete jeden útok za druhým, vyrazte na Steam. Hra je to pořád kvalitní, i na klávesnici s myší a peněženku vám těch 19.99 eur taky nezrujnuje. Teď zbývá jen otázka, s čím se Platinum Games vytasí příště.