Na PC po sedmi letech vyšla skvělá akce Vanquish od tvůrců Bayonetty
zdroj: tisková zpráva

Na PC po sedmi letech vyšla skvělá akce Vanquish od tvůrců Bayonetty

26. 5. 2017 11:11 | Novinky | autor: Patrik Hajda |

Platinum Games a SEGA se vydali na chvályhodnou cestu, na které portují své nejlepší tituly z konzolí na počítače. Po akčních titulech Nier: Automata a Bayonetta, které už mají své místo na harddiscích našich počítačů, dnes vychází akcí přetékající střílečka Vanquish, za kterou nestojí nikdo menší než tvůrce původního Resident Evil Shinji Mikami.

Vanquish původně vyšla již před sedmi lety na tehdejší generaci konzolí Xbox 360 a PlayStation 3, kdy jí poháněl engine Havoc. Ten se s PC verzí samozřejmě nezměnil, prošel ale značnými změnami, aby hra dokázala konkurovat dnešnímu trhu. Předně došlo na úplné odemčení snímkování a hladkému chodu hry v 60 FPS, tvůrci vylepšili textury a rozlišení se navýšilo na moderních 4K. Nezapomnělo se ani na lepší stíny, nasvícení, antialiasing, anisotropické filtrování a další cizí slova známá z nastavení her.

zdroj: Archiv

Hratelnost zůstala naštěstí netknutá. Na dnešní poměry jde stále o výtečnou střílečku s velice zábavným soubojem jak na blízko, tak i na dálku s neustálým využíváním efektivního a i efektního klouzání se po bojišti.

Spolu s vydáním můžete shlédnout 8 minutový vývojářský deníček, pojednávající o tehdejším vývoji hry. Jak se tvůrci snažili vyhovět Mikamiho požadavkům, aby bitvy vypadaly jako vylodění v Normandii, aby hra byla opravdu svižná a nezdržovala se zbytečným krytím, jak docílit unikátnosti bossů, kde minimálně jeden je celý založený na fyzice Havocu atd.

Pokud jste se s Vanquish kvůli absenci konzole ještě nesetkali a láká vás opravdu, ale opravdu hodně akční sci-fi střílečka, ve které kombinujete jeden útok za druhým, vyrazte na Steam. Hra je to pořád kvalitní, i na klávesnici s myší a peněženku vám těch 19.99 eur taky nezrujnuje. Teď zbývá jen otázka, s čím se Platinum Games vytasí příště.

Nejnovější články